Pred dvomi rokmi svojím épéčkom oslovili zanietených fajnšmekrov a znalcov žánru, dnes vyrážajú sebavedome do sveta, otvárajú sa širšiemu publiku. Zaslúžene a s veľkým prehľadom. Tí, čo sa raz pobili s medveďom totiž majú v kapse fantastický debutový album.
Na prvý počuv sa môže zdať, že jedinou, ktorá sa s tým nešťastným medveďom kedy bila, je slečna Cameron – jej guráž, vitalita a nesmierna energia vrážajúca do mikrofónu dokážu šokovať aj značne otrlého a zdanlivo skúseného poslucháča. Takže asi preto to jednotné číslo – IWRESTLEDABEARONCE. Krysta Cameron a jej vokálne výlety do sveta pop music, black metalu, HC, death metalu – jedinečné a výrazné poznávacie znamenie tejto bláznivej kapely. Stručne a jasne opísané - predstavte si speváčku, ktorá na jednom albume s ľahkosťou dáva všetky hlasové polohy od jemnej Björk až po drsných zabijakov DESPISED ICON. Nepredstaviteľné až do toho momentu, kým vám rýchlosťou svetla preletí ušami tento polhodinový hudobný dokument zo života jednej tak trochu zvláštnej južanskej rodinky.
Áno, táto šibnutá pätica je totiž spolu prakticky neustále. V skúšobni, v štúdiu, na cestách, na pódiu a ešte aj v jednej domácnosti niekde v Louisiane, pričom speváčka ochotne upratuje a vyvára svojim štyrom spolubývajúcim a spoluhrajúcim – vraj sa v nej začínajú prejavovať materinské city. Normálni jednoducho nemôžu byť, ale vďaka za to a za túto zhudnobnenú ponorkovú nemoc s názvom „It´s All Happening“.
Toto tuto naozaj nie je nič pre tých, ktorí hľadajú v hudbe štýlovú čistotu a jednoznačnosť. Eklekticizmus víťazí v prípade IWRESTLEDABEARONCE na plnej čiare; miestami títo páni a dáma zachádzajú tak ďaleko, že všetky čiary, škatuľky, hranice a obmedzenia jednoducho prestávajú existovať. Spájať zdanlivo nespojiteľné. Zrážať dokopy hudobné žánre, medzi ktorými sú celé svety. Chce to odvahu, chce to silný žáludok – rovnako tak na strane muzikanta, ako i poslucháča, no v konečnom dôsledku to naozaj stojí za to. „It´s All Happening“ je toho žiarivým príkladom. Hudobný bastard, ktorý v sebe spája základy toho najlepšieho, čo prináša súčasný deathcore (ponášky na spomínaných DESPISED ICON, WHITECHAPEL či SUICIDE SILENCE) s neustálymi úletmi do elektroniky v štýle nintendo-core záležitostí typu HORSE THE BAND a GENGHIS TRON, nadžezlými pasážami, country kravinami, popovými refrénmi, čilautovými a ambientnými ozvenami a všetkými možnými ďalšími hlavutočivými a ušitrhajúcimi šialenosťami.
Kým ich debutové EP bolo presne riadenou strelou, natlakovanou náložou, uprostred ktorej to síce riadne vrelo, ale ktorá mala aspoň zdanlivo ohraničené kontúry, na svojej dlhohrajúcej novinke predstavujú IWRESTLEDABEARONCE oveľa schizoidnejšiu tvár svojej hudby. Stále to však nie je žiadny japonský noise v podaní chorých MELT BANANA či britský „ani punk, ani metal, odnikiaľ nikam smerujúce hluky s chutnou malou speváčkou“ ROLO TOMASSI. IWRESTLEDABEARONCE ukazujú, ktorou cestou by sa mohol súčasný najväčší gitarový extrém uberať. Otázkou zostáva, ktorá z deathcore veličín by si na takéto niečo trúfla. Na jeseň dorazia IWRESTLEDABEARONCE do Európy, ktorú zrovnajú so zemou po boku DESPISED ICON, ARCHITECTS, HORSE THE BAND, AS BLOOD RUNS BLACK, OCEANO a THE GHOST INSIDE. Samozrejme, že sa najviac teším na slečnu Cameron. Debutový album roka? Na to berte jed!