LEECH - Sapperlot
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„A já pořád, kdo to tluče, a on zrzek na obruče, a já pořád, kdo to je, proč si nedá pokoje?“ Hlavně tedy po posledním rozpačitém zápisu „United Abominations“, kdy už jsem si říkal, že by to měl staroch Dave zabalit. Zpráva, že vychází další řadovka, pak ve mě nevyvolala pražádný pocit těšení se a snad jen adaptace nového kytaristy Chrise Brodericka (JAG PANZER, koncertní výpomoc NEVERMORE) se mohla jevit poměrně zajímavou. Popravdě, už dlouho jsem se do poslechu žádné desky nemusel tak nutit. Ale nakonec se nad recenzí novinky „Endgame“ přece jen scházíme, takže zatnout zuby, s chutí do toho a půl je hotovo.
Copak se nám to vysypalo, říkám si s úvodní instrumentálkou „Dialectic Chaos“. Úvodní riff ještě nedozní a kolem už se žene kolega Louis, mává vlajkou se zkříženými hnáty, kterou nakvap serval v obýváku z čestného místa hned vedle oltáře zasvěceného svatému Kašpárkovi, a řičí radostí. Nedivím se mu, i když ho musím zklamat. Ne, patnáctá bestofka RUNNING WILD skutečně nevyšla, to si jen Mr. Mustaine půjčil něco z dílny německých bukanýrů a je to výpůjčka tak ušislyšná, že ji raději přejděme taktním mlčením. Anebo ne, využijeme příležitosti a zmíníme se, že v ní poprvé slušně vystrčí drápky i kytarový novic.
Asi je marné doufat, že snad Mustaine své MEGADETH ještě někdy představí jinak, než v mixu celé diskografie. Prostě tak, aby příznivci všech vývojových etap dostali svůj kus žvance a vlastně všichni byli alespoň trošku spokojeni. I „Endgame“ se na druhé pozici vytasí s kytarovým hoblingem, který slavil úspěchy před dobrými dvaceti lety. A to nemluvím o čtvrté „1,320“ se stěžejní vyhrávkou a rytmem bicích, jejichž zrod má snad ještě o deset let víc. Tohle nespasí ani současné zvukové balení Andyho Sneapa. Nevím jak vy, ale osobně se při poslechu podobných čísel dost nudím. Co mě naopak baví, jsou tradiční hitovky ve středních tempech – tady zastoupené dvojkou „44 Minutes“ a „Bodies“. Pokud se Mustaine trefí do povedeného refrénu, odpustíte mu klidně i tu podobnou stavbu základního riffu druhé jmenované se „Symphony Of Destruction“. Co zbývá? No přece další tradiční malůvky - jako spíše průměrná „Bite The Hand That Feeds“, povedená titulka, skvělá balada „The Hardest Part Of Letting Go... Sealed With A Kiss“ s klávesovou vsuvkou při rozjezdu, svižná „Head Crusher“ se sprintujícím Broderickem, typická houpačka „How The Story Ends“ s pěkným sólovým příspěvkem téhož nebo závěrečný štípanec „Nothing Left To Lose“ - tedy čísla veskrze předvídatelná, nic nového neobsahující, ale příjemná.
„Konec hry“ tedy těžko bude i koncem kariéry megasmrťáka Davea. Prostě klasický MEGADETH posledních let se vším, co k němu patří. Pár hitovek, pár hoblovaček, pár riffovaček. Velkým přínosem je pochopitelně přítomnost Chrise Brodericka, který konečně v „nové“ éře se ctí vyplnil kytarový prostor, a i když další Friedman to určitě není, ekvilibristiku a jisté charisma mu upřít nelze. Asi to musí stačit. A přistoupíme-li na hru s nutným obsáhnutím celé historie, vlastně to nakonec ani nezní tak špatně, jak jsem se původně obával.
MEGADETH napříč časem, tu slabší, tu silnější...
6 / 10
Dave Mustaine
- zpěv, kytara
Chris Broderick
- kytara
James LoMenzo
- basa
Shawn Drover
- bicí
1. Dialectic Chaos
2. This Day We Fight!
3. 44 Minutes
4. 1,320
5. Bite The Hand That Feeds
6. Bodies
7. Endgame
8. The Hardest Part of Letting Go...Sealed With a Kiss
9. Head Crusher
10. How The Story Ends
11. Nothing Left To Lose
The Sick, The Dying... and The Dead! (2022)
Dystopia (2016)
Super Collider (2013)
Th1rt3en (2011)
Endgame (2009)
United Abominations (2007)
That One Night Live In Buenos Aires (DVD) (2007)
The System Has Failed (2004)
Rude Awakening (2002)
Killing Is My Bussiness (deluxe edition) (2002)
The World Needs A Hero (2001)
Capitol Punishment: Megadeth Years (2000)
Risk (1999)
Cryptic Writings (1997)
Hidden Treasures (1995)
Youthanasia (1994)
Countdown To Extinction (1992)
Rust In Peace (1990)
So Far So Good... So What! (1988)
Peace Sells... But Who´s Buying? (1986)
Killing Is My Bussiness... And Business Is Good! (1985)
Vydáno: 2009
Vydavatel: Roadrunner Records
Stopáž: 44:21
Produkce: Andy Sneap
Studio: Vic's Garage
Ále - tak nějak v pohodě. Tahle deska rozhodně není takový majstrštyk, jak se tragicky mýlí široká veřejnost. Ale jde to. Občas si to pustím a sem tam to i baví. Možná bych i souhlasil s tím, že je to nejsilnější deska MEGADETH tohoto desetiletí, jak by řekl kolega Stray. Jenže to samo o sobě ještě neznamená výhru. Celé je to možné jednoduše matematicky dokázat. Když totiž sečtu všechny dobré nápady na "Endgame", dostanu zhruba tak dvě průměrnější skladby na "Rust in Peace" a tomu já tedy deset z deseti neříkám. Nicméně za ten vzácný okamžik harmonické spřízněnosti s kolegou Rudim říkám : "Díky Dave."
S tými RUNNING WILD v úvodnej skladbe to kolega Darkmoor trafil celkom presne. Ťažko pochopiteľný začiatok nového albumu. A po ňom to ide pekne na striedačku - menej výrazné songy pomiešané s výbornými. K tým podareným bezpochyby patria "Bodies", "44 Minutes", "Head Crusher", "How The Story Ends" a vlastne aj "This Day We Fight!". Žiadny nový "Rust In Peace" sa samozrejme nekoná, ale počúva sa to naozaj dobre. Na veteránov veľmi svieže dielko.
Více než dvěma dekádami prověřený, stejně tak řádně vyexperimentovaný MEGADETH, dle všech očekavání, pořádně přiostřil a pod titulem „Engame” vytasil jedenáctero jak starého tak i nového thrashového zákona. Plastický chirurg Andy Sneap, vylepšující hudební vizáž ambiciózních mladých krasavců i šedivějících starších panů, doladil již tak hodně silný materiál v celistvý hudební skvost, kde nazvučení rytmické sekce je obzláště noblesní. Dave našel v Chrisi Broderickovi velmi rovného sekundanta pro své kytarové choutky, takže se ekvilibristické riffování a sólovaní dostavuje v nejhustším kalibru od dob „Rust In Peace“. MEGADETH mě potom, co jsem do nich před dvěma lety vkládal hodně velké naděje, rozhodně nezklamali. Co víc, s nadhledem předkládají ještě mnohem více vitálnější materiál. Pro mě je novinka v rámci žánru dokonalá. V rámci všeho ostatního si klidně strhávejme body. Nicméně jsem přesvědčen, že houževnatí kritici, sveřepí přirovnávači a chroničtí pátratelé po negativech by se letos měli s Mustainovou družinou pořádně nadřít.
No neviem, je to celkom v pohode, ale na druhej strane je to aj poriadne preceňované, určite neporovnatelné s Rust In Peace....... Album som ešte nepočul úplne celý tak zatiaľ takto ...... 6.5 16. 11. 2009 - Tak teraz som album už celkom slušne napočúval a musím povedať, že hodnotenie pôjde určite hore, úžasné sóla.... Na klasické albumy to nemá, ale aj tak je to dobré, Metallice teda pekne nakopali ass
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Futuristický black metal, tentokrát s hodně experimentálními vlivy, které připomínají jiné projekty principála Colina Marstona, hlavně BEHOLD THE ARCTOPUS a DYSRHYTHMIA. To ale nic nemění na tom, že KRALLICE jsou silně znepokojiví a atmosféričtí.
Důstojné rozloučení s producentem Stevem Albinim. Album, které musí přijít v ten správný čas. Ačkoliv je kompozičně klidnější a dá se říci že i více monotónní, tak se mi hodně líbí spojení pocitu naděje, smíření a melancholie, které z něho prýští.
PANZERFAUST dech nedošel, ba právě naopak, tetralogii "The Suns Of Perdition" totiž uzavřeli zcela triumfálním způsobem. Komplexní, chytře poskládaná deska, která vrcholí ve své druhé polovině. Takové "The Damascene Conversions" se prostě nejde nabažit.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.