Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
SPYLACOPA, SHRINEBUILDER, TRIORE a mnohé ďalšie. Alternatívna hudobná scéna bola v poslednej dobe svedkom zrodu hneď niekoľkých viac alebo menej zaujímavých projektov spájajúcich dohromady členov skupín, ktoré už samé o sebe nemajú veľmi čo dosiahnuť. A zatiaľ, čo prvé dva menované ani omylom neprekonali tiene svojich zakladateľov, spolupráca militantného TRIARII a šteklivého ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO príjemne prekvapila. Neprináša totiž stagnáciu, typickú pre ich ostatnú tvorbu ani umelú exhibíciu, ktorá je častým kameňom úrazu pri tomto type nahrávok. „Three Hours“ je dielom vkusného, aj keď skôr jednostranného kompromisu. Nie však na úkor kvality.
"Fear me not; I am one Taste my soul; face the sun Life will rise, like a spear We are now; quench the fear"
Celé to začalo Erdmannovým (TRIARII) albumom „Pièce Héroique“ a skladbou „Roses 4 Rome“, pri ktorej hosťoval práve Tomas Pettersson (ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO). Výsledný produkt na všetkých zapôsobil natoľko, že vdýchol dušu novému projektu. Ten prichádza o tri roky neskôr, no v mierne odlišnej forme, než na akú sú fanúšikovia hudby oboch spomínaných mužov zvyknutí. Debutová nahrávka TRIORE nie je doslovnou kombináciou, skôr spoluprácou, prispôsobením sa. Nekompromisnosť, zhudobnená totalita, apokalyptická atmosféra v štýle TRIARII, to všetko na seba prevzalo jemnú pečať ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO, v niektorých skladbách dokonca zaniklo úplne do stratena. Fanúšikovia TRIARII však nemusia byť sklamaní, v kontexte kvality albumu to nie je veľký dôvod na kritiku. Možno práve naopak, potlačená individualita umožnila vznik niečoho relatívne nového, rovnako dobrého.
Ústredným motívom novinky TRIORE je čas. A ako to už pri koncepčných dielach býva, aj toto je postavené na výrazných textoch a pútavých, aj keď podobne vystavaných refrénoch. Aj vďaka tomu patrí veľa priestoru na „Three Hours“ práve Petterssonovi. Nehovoriac o momentoch ako keby vystrihnutých z tvorby ORE, dominantou tejto nahrávky je práve on. Miesto Rose-Marie Larsen, ktorá mu zvykne sekundovať v jeho domovskom projekte, sa Pettersson môže oprieť o Erdmannov spev. Ak však ide o Erdmannov typický vokálny efekt, ten tu používa iba raz a to v „There´s A Smell To Life That Dies“. Podobné momenty mohli byť na albume pokojne častejšie, tento konkrétny kontrast totiž pôsobí viac ako dobre.
"Fear me not; I am two Touch yourself, who are you? What came first, god or man? Jesus came, in my hands"
Spôsob, akým sa na „Three Hours“ miešajú vplyvy industrialu, neofolku a sladkého apokalyptického popu v sebe nesie isté čaro a konečne aj čerstvý vzduch, ktorý už oba zúčastnené spolky nutne potrebovali. Album obsahuje dostatočné množstvo silných nápadov, zaujme na prvýkrát, ale s narastajúcimi posluchmi baví ešte viac. Pokiaľ dopadne pripravovaná spolupráca so SPIRITUAL FRONT rovnako, máme sa načo tešiť.
1. The First Three Hours
2. Victory Rising
3. After Summer We Fall
4. The Missing Hour
5. Another Love, Another Hate
6. No Tears Are Shed For You And Me
7. Pleasures & Tortures
8. Fires Burn, Like Fires Do
9. Let Us Meet In The Trenches
10. There's A Smell To Life That Dies
11. Europa's Dream
12. The Last Three Hours
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.