PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Poměrně rychlý sled řadových (a většinou také zásadních) nahrávek za sebou ukončili ACCEPT v roce 1986 albem „Russian Roulette“, na jehož obalu se kapela nechala zvěčnit v roli ruských důstojníků, hrajících onu známou hru s revolverem a jediným nábojem v jeho bubínku. Pokud by v tom někdo chtěl hledat nějakou symboliku, určitě by ji našel – události, které následovaly, se pro skupinu do jisté míry rovnaly zmáčknutí spouště v okamžiku, kdy náboj směřoval do hlavně. A svým způsobem to signalizovalo už samotné album, zaštítěné pořadovým číslem sedm, jindy považovaným za navýsost šťastnou záležitost.
S jeho zrodem se totiž do řad ACCEPT vplížila rutina, spolehlivý zabiják všeho exkluzivního a nadprůměrného. Zda za to mohly výhradně chladnoucí vztahy v kapele se můžeme jen domýšlet, faktem nicméně je, že určitou roli v každém případě sehrály. „Russian Roulette“ tak po létech hojnosti náhle přináší něco, na co namlsaní fanouškové nebyli zvyklí – třičtvrtěhodinku ve vybrané heavy metalové společnosti ze Solingenu, z níž ovšem jen pramálo zůstává v obvyklé luxusní rovině. Většina skladeb na albu je jaksi utahaných, chybí jim potřebný zážeh, chybí jim životodárná šťáva, a proto všechno nepřináší posluchači tu nejdůležitější věc, tedy onu opravdovou radost z poslechu, dosud (až na výjimky) pravidelně a bohatě naplňovanou. Při tom formálně je vše v pořádku a na výrazových prostředcích skupiny se oproti minulým albům prakticky vůbec nic nezměnilo. I z toho je ale zřejmé, že pes byl zakopán především v hlavách samotných muzikantů, kteří se z role dominátorů světového heavy metalu dobrovolně degradovali o dobrou třídu až dvě níž. Čest jim vpodstatě zachraňují (neříkám, že o některých dalších okamžicích by se ještě nedalo diskutovat) čtyři skladby, jimž naštěstí nechybí nic z poctivého a naplňujícího ducha ACCEPT. „T.V. War“ s krásnými melodickými a vokálními linkami, usazenými na dvoukopákovou taškařici, pochodově řízné „Monsterman“ a „Aiming High“ s dalšími výraznými riffy a rozverně naladěná „Man Enough To Cry“, v závěru nahrávky až nezvykle vířící dění kolem sebe. Na desetiskladbový komplet je to nicméně poměrně málo, a to už vůbec nehovořím například o hnedle se nabízejícím srovnáním s předchůdcem „Metal Heart“.
Než ale stačily odezvy na „Russian Roulette“ dozrát, došlo k jiným, zásadnějším událostem, jež slyšitelně slabší potenciál alba v celkovém kontextu tvorby ACCEPT odsunuly na druhou kolej. Peter Baltes, Wolf Hoffmann a manažerka Gaby Hauke se nechávali čím dál tím více unášet odlehčeným americkým snem, na což zbytek kapely reagoval žádostí o vyhlášení pauzy, v jejímž rámci se Udo Dirkschneider plánoval věnovat svému prvnímu sólovému počinu pod hlavičkou U.D.O. (album „Animal House“ z roku 1987). A jelikož slovo dalo slovo, ACCEPT se nám poprvé na nějaký ten čas odmlčeli.
Štěstěna je vrtkavá, s tím se při ruské ruletě musí počítat. Nějaký ten pátek to už ví i ACCEPT.
Udo Dirkschneider
- zpěv
Wolf Hoffmann
- kytara
Jörg Fischer
- kytara
Peter Baltes
- baskytara
Stefan Kaufmann
- bicí
1. T.V. War
2. Monsterman
3. Russian Roulette
4. It's Hard To Find A Way
5. Aiming High
6. Heaven Is Hell
7. Another Second To Be
8. Walking In The Shadow
9. Man Enough To Cry
10. Stand Tight
Humanoid (2024)
Too Mean To Die (2021)
The Rise Of Chaos (2017)
Blind Rage (2014)
Stalingrad (2012)
Blood Of The Nations (2010)
All Areas - Worldwide (Live) (1997)
Predator (1996)
Death Row (1994)
Objection Overruled (1993)
Staying A Life (Live) (1990)
Eat The Heat (1989)
Russian Roulette (1986)
Kaizoku-Ban (Live EP) (1985)
Metal Heart (1985)
Balls To The Wall (1984)
Restless And Wild (1982)
Breaker (1981)
I´m A Rebel (1980)
Accept (1979)
Vydáno: 1986
Vydavatel: Portrait Records
Stopáž: 43:21
Produkce: Accept
Studio: Dierks-Studios, Stommeln, SRN
Tohle album rozhodně neberu jako výrazný sešup (ten totiž přišel až po něm) nebo jako jedno ze slabších v diskografii Němců. Vyleštěný sound a nezvykle ponuré "germánsko-ruské" chóry z něho dělají jednu z nejzajímavějších sbírek od ACCEPT. Ti se v té době snažily dobýt americký trh a z dnešního pohledu jim za tuto snahu, která však nenašla za oceánem dostatečné odezvy, vděčím. Alba "Metal Heart" a "Russian Roulette" se totiž lesknou svojí davovou přitažlivostí prostřednictvím Dierksovi produkce, která na ničem nešetří. Jasně k britským NWOBHM vzorům už se nehledí (vždyť i Ti buď přijali gargantuovský klávesami nabalzámovaný sound a nebo zanikli - nic mezi), ubylo rychlosti, metalové říznosti i přímočarosti na úkor zpěvných košatých pasáží, ale to vůbec nevadí, naopak takové skvosty jako "Monsterman", "Russian Roulette" nebo naprosto geniální "It´s Hard To Find A Way" si dnes vychutnávám z této kolekce nejraději. Kdeže "T.V.War" a "Aiming High" jak tvrdí Louis. Blbost, tohle album prostě nemá největší sílu v pověstné accepťácké rychlosti.
TSale sa to da pocuvat ziadny beckovy prepadak
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.