Další kapelou, která ochotně zaslala všechny své demáče a svým zdvořilým chováním a příjemným přístupem si získala mou úctu jsou AGMEN.Agmen o sobě dali poprvé vědět v roce 1998 tímto demáčem, které nese název Tartarus. Do dnes vydali tři dema a nutno podotknout, že s velice stoupající kvalitou.Kapela hraje tradiční dřevní black metal bez valkýr a kláves s temnými texty a rychlými bicími party. Tedy nic nového pod sluncem, ale co na tom záleží ? Tento klasický black mám velice rád a je stále velmi oblíben, kam byste ho chtěli taky posouvat ?Jedinou vyjímkou z těchto zažitých pravidel je využití španělské kytary, která buď otevírá nebo zakončuje některé skladby .Tartarus byl natočen v malém studiu Benas, ze kterého si neodnesl zrovna dobrý zvuk (s vyjímkou španělky, která zní na demáči krásně, má takový "jeskynní" zvuk), který je bohužel hlavním aspektem, jež sráží celou nahrávku trochu dolů. Je škoda, že všechny začínající kapely si skutečně lepší zvuk nemohou dovolit, i když za to samozřejmě nemůžou.
Co říci o muzikantských výkonech ? Co se vokálu týká, zní, jako by jeho autorem byl asi dvacetiletý kluk (což je samozřejmě možné a nejspíš to bude i pravda). Snaží se sice velice, ale ještě nezní tak mrazivě.Vzhledem k Tomově snaživosti ale můžu říct, že jeho skřehot vyzraje, je to otázkou ani ne tak cviku, jako času.Blackový vokál zraje jako víno. Však taky hned další demáč to potvrdil, ale o tom jindy.Kytary jsou podladěné, používá se několik různých efektů a samozřejmě španělka.Ačkoli kytaristé neudivují žádnými úžasnými výkony, v rámci doby a taky žánru postačují bohatě. Kluci jsou celkem rychlí, umí si i slušně zasólovat. Možnost hraní dvou kytar je rovněž dobře využitá - kytary občas jedou přes sebe dva odlišné rify, sólují, je to fajn.Bicí party jsou až na malé vyjímky pekelně rychlé a všechno drtí.Michal má skutečně rychlé nohy a dvojšlapka jede jako o život (nebo spíš o smrt) než dorazí k pekelné bráně.
Co se textů týče, tak musím říct, že nic úžasného ani originálního se neděje. texty mají sice jistou výpravnost, ale mají velice malou slovní zásobu. Slova jako bouře, utrpení, Bůh, peklo a tak všelijak podobně se opakují až nepříjemně často. Na textech by to chtělo trochu zapracovat. Rovněž názvy písní by nemusely být sestaveny většinou pouze z dvojsloví jako (to neplatí jen pro toto demo, ale pro všechny tři) Posel smrti, píseň smrti, rituál temnot, říše mrtvých, nesmrtelná říše, brána věčnosti, pekelná brána atd. atd. Je věc kluků, jak jim to vyhovuje, ale doporučoval bych jim si přečíst aspoň trochu texty kapel TROLLECH nebo STÍNY PLAMENů, protože ty názvy písniček si ani nelze zapamatovat, i když je mi líto, že to musím říct.
Několikrát mě překvapily skutečně poměrně pestré kytarové koláže, kdy hrála španělka přes elektriky. Co říct?
Jde o klasický black. Jestli přináší něco nového, tak o tom nevím.Je to ale první demo, které je navíc staré už čtyři roky. A je uděláno s obrovských nadšením, které je znát z každé písničky. Pokud máte rádi třeba právě TROLLECH nebo MAYHEM, určitě si poslechněte i AGMEN. Nejlépe novější demáč, Tartarus berte jako dokument doby (který se ovšem poslouchá rovněž velice příjemně) a také dokument toho, jak OBROVSKÝ posun kluci za ty tři roky udělali. Shrneme to:
+ nápaditost, nahrávka nenudí, kytary vytvářejí zajímavé melodické momenty a koláže, španělka
- podivné texty, zvuk