PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Máloktorá kapela dokáže zaujať už svojou demonahrávkou. Sanfranciským blackerom sa to však podarilo. O DEAFHEAVEN sa začalo rozprávať ako o novej nádeji amerického black metalu. A myslím, že aj sami uznáte, že im táto nálepka bola pridelená oprávnene. Stačí sa ponoriť do tónov, ktoré pozvoľne plynú z výborného demáča, a hneď zistíte, na akom hudobnom poli sa nachádzate.
Ostrý blackový sound, uhrančivé melódie a rytmika privádzajúca poslucháča do tranzu, tak by sa zjednodušene dala opísať produkcia tohto vtedy ešte dua, ktoré svoje vzory určite nehľadá len na území čierneho kovu.
Po výbornom uvedení začali byť na DEAFHEAVEN kladené vyššie nároky. Troška zdravého tlaku zo strany okolia predsa nezaškodí, však?! Ako sa ukázalo, kapele to zrejme len prospelo, pretože „Roads To Judah“ je fakt podarená albumová prvotina. Napokon, vydal ju sám Jacob Bannon z CONVERGE a z DEAFHEAVEN sa tak stala prvá blacková akvizícia jeho labelu Deathwish.
K hudbe. DEAFHEAVEN hrajú na prvý pohľad black metal. Niekto by však mohol oponovať, lebo miestami pripomínajú viac screamo ako black. Ako keby to nestačilo, „Roads To Judah“ je napáchnutý aj „post“ záležistosťami, pričom hlavne v pomalších pasážach možno vycítiť napríklad ROSETTU a jej príbuzné spolky (black metal pre kozmonautov?). A kapela si tiež rada „zaväzbí“ a vyžíva sa v ťahavých, nekonečných melódiách.
Spomenuté ingrediencie sú decentne premiešané, čím vzniká nahrávka plná príjemných tremolo vibrácií, a to aj napriek tomu, že fundamentom na „Roads To Judah“ zostáva v podstate agresívny black metal. Je pravdou, že miestami sú DEAFHEAVEN so všetkým tým sladučkým „shoegaze feelingom“ takpovediac na hrane, mierne preháňajú, ale vždy to zachránia ohromujúcou gradáciou alebo šialene rýchlou jazdou (bubeník je beštia!).
Ak sa teda radi strácate v rozjímavom blackmetale, tento album je pre vás ako stvorený. Pre vás ostatných to bude príjemná polhodinka strávená s kapelou, ktorá vám deň určite nepokazí.
Black metal + screamo + shoegaze. Spokojnosť.
7 / 10
Derek Prine
- gitara
Trevor Deschryver
- bicie
Nick Basset
- gitara
Kerry McCoy
- gitara
George Clark
- spev
1. Violet
2. Language Games
3. Unrequited
4. Tunnel Of Trees
Infinite Granite (2021)
Ordinary Corrupt Human Love (2018)
New Bermuda (2015)
Sunbather (2013)
Roads To Judah (2011)
Libertine Dissolves (2010)
Demo (2010)
Vydáno: 2011
Vydavatel: Deathwish Inc.
Stopáž: 38:21
Produkce: Jack Shirley
Studio: The Atomic Garden Studio
Příjemná záležitost, která mi však i přesto tak trochu uniká mezi prsty. Možná je to způsobeno i současným přetlakem podobných záležitostí anebo prostě jen faktem, že DEAFHEAVEN i přes svoji zručnost zase příliš mnoho další důvodů k opětovnému poslechu jejich hudby nedávají. Na každý pád však ve svém ranku určitě nadprůměrná nahrávka.
-bez slovního hodnocení-
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.