OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
CHELSEA GRIN jsou typičtí představitelé surfařů, kteří velmi úspěšně fičí na čele deathcorové vlny a nekonečným lánem středoškolsky vyfešákovaných fanoušků žánru si klestí cestu za úspěchem. Trochu glamové módy, sem tam gore tématika, hlavně hodně breakdownů a v dnešní době nepříliš dlouhý rodokmen, ve kterém jsou ve stylově příbuzném vztahu žánrové jistoty jako CARNIFEX nebo SUICIDE SILENCE. To bylo evangelium minulé desky a musím říci, že ho tito mladíci vyznávali se zápalem a přesvědčivostí. Proto jsem byl zvědav, jestli se na novém albu nesleví z hustého breakdowného deště. Nesleví. I „My Damnation“ je postaveno z čerstvých deathcorových ingrediencí, tedy hutných sekaček a riffovaček, nad kterými se prohání střednětempá melodická kytara a hlavně pak agresivní, vysoké kočičí vřískání kombinované s vtahováky a silovými zvířecími vokály. Skladbám se nedá upřít tah na branku a snahu o chytlavé motivy, to však jde ruku v ruce s nepříliš dlouhou trvanlivostí. Novinky jsem se celkem rychle přesytil a už v ní nedokázal hledat nic, co by oslovovalo mé uši. V rámci žánru tato mladá krev ze Salt Lake City nahrála pouze lehce nadprůměrnou desku, nic více, nic méně.
6 / 10
Chelsea Grin je krasny priklad toho ako moze vyzor klamat. O kapele som pocul aj predtym, ale nikdy som jej nevenoval vacsiu pozornost. Pofiderny nazov, zvlastne obaly albumov, ani nehovorim o tom, ze fotky tvrdo sa tvariacich 60 kilovych potetovanych vyrastkov vo mne vzdy vzbudzuju skor usmevy, ale aj tak som si povedal, ze to skusim uz len pre ten zazitok:). To co sa na mna vyvalilo, som fakt necakal. Brutalne naslapany deathcore vysokej kvality. Inspiracia kapelou Suicide Silence je viac ako zjavna, chalani ale pridavaju do materialu aj notnu davku urcitej temnoty a atmosfery, ktoru ja uz u novsich albumov SS skratka nenachadzam. Hostovanie jedneho z najlepsich deathcore growlerov Phila Bozemana (Whitechapel) v skladbe All Hail The Fallen King iba podciarkuje jedno z najvacsich prekvapeni akym ma nejaka kapela dostala. Fakt sa oplati vypocut
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.