Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Klipovka "Autre Temps", ktorú ALCEST vypustil von pred vydaním novinky "Les Voyages De L´Âme", patrí medzi najlepšie skladby tohto roka. Projekt talentovaného skladateľa menom Neige a jeho rytmického partiaka Winterhaltera však patrí na scénu, na akú patrí, a tak mu niečo také len sotva prejde, pokiaľ svoj hit neobklopí adekvátne kvalitným albumom. Stalo sa? Z reakcií fanúšikov ALCEST sa zatiaľ zdá, že novinka ako celok oproti predošlým skôr nudí.
Syndróm KATATONIA. To je presne to, o čo tu beží. Francúzi si zízanie na špičky topánok spríjemnili nahraním dvoch albumov, na ktorých priniesli čosi zdanlivo nové, takmer durovú, pozitívne znejúcu hudbu, vystavanú podľa najtradičnejších melancholických postupov, aké už aj ich veľvyslanci ANATHEMA občas majú problém udržať na hranici vkusu. K tomu ALCEST priniesol rýchle pasáže s blackmetalovou rytmikou a postrockovými plochami - opäť v dobrácky zasnených pozitívnych tóninách. Prečo ale syndróm KATATONIA? Pretože títo dvaja neboráci odrazu prišli s albumom, na ktorom toto všetko prekročilo tú pomyslenú hranicu, za ktorou to už pre mnohých fanúšikov začína byť mainstream. Ak by použitie slova dynamika pri albume "Les Voyages De L´Âme" nebolo príliš trúfalé, tiež by celkom vystihovalo rozdiel medzi minulosťou a prítomnosťou.
Niežeby sa človek občas po trochu presladených momentoch nemal chuť napiť. To by vám ale malo vadiť len za predpokladu, že vás ALCEST štve a priori. Vo väčšine prípadov stačí prečkať začiatok skladby a po pár minútach to zapadne to príjemného konceptu vyspelého albumu talentovaných hudobníkov. Odmenou Francúzov pre tých, ktorí pri albume vydržia dostatočné množstvo posluchov, sú motívy, ktoré bavia, lezú do hlavy a zostávajú tam. Čím je potom súčasný album lepší než tie predošlé? Vyspelosťou, vyhratosťou, prístupnosťou. Inými slovami tým, čím je podľa nezanedbateľnej skupiny fanúšikov práveže horší.
Ak patríte k dlhoročným fanúšikom ALCEST, novinka pre vás pravdepodobne nebude znamenať žiaden veľký pokrok smerom, ktorý by ste preferovali. Ak naopak projekt nepoznáte, "Les Voyages De L´Âme" je ideálny album, ktorým sa s ním môžete zoznámiť. Aj za cenu toho, že tie predošle následne nedoceníte tak, ako by si zaslúžili. Určite však všetci poznáme dostatok kapiel, pri ktorých sme zažili presne túto istú situáciu.
1. Autre Temps
2. Là Où Naissent Les Couleurs Nouvelles
3. Les Voyages De L'Âme
4. Nous Sommes l'Emeraude
5. Beings Of Light
6. Faiseurs De Mondes
7. Havens
8. Summer's Glory
Opětovně parádní deska, která jde dle mého soudu ruku v ruce s životním zráním hlavního autora. Jako by do "Souvenirs D'un Autre Monde" bylo přetvořeno muzikantovo dětství, "Écailles De Lune" skládal dospívající jedinec a "Les Voyages De L'Âme" dospělý muž.
23. ledna 2012
Klypso
7 / 10
Farbičky ALCEST sa žiaľ pomaly míňajú. Z nových skladieb ma dokázala nadchnúť len tá druhá v poradí. Zvyšné veľmi nevyčnievajú z odtieňov minulých nahrávok a iba potvrdzujú kvalitný štandard kapely.
Kombinácia shoegaze, rocku a black metalu, ktorá ma kedysi zaujala práve svojou čistotou a schopnosťou vdýchnuť sladkú vôňu aj takému agresívnemu žánru, za aký sa považuje black metal, je v opakovanom podaní už len závanom niekdajšieho očarenia. Ale aby sme boli čestní, svoj podiel viny nesú aj priveľmi podobné spriaznené projekty.
16 minut šťavnatého technického thrashingu a dva covery od kapely, která má řemeslo v paži. Je v tom ta patřičná lehkost, drive i finesa, které člověk od téhle žánrové generace automaticky čeká. Jako drobný příkrm v čase thrashového hladu obstojně zasytí!
Trochu rozpačitý počin po čtyřech letech od minulého alba "The Fallen Crimson". Nedotažené, možná zbytečně stručné album stojí na pouhých náznacích síly, kterou skupina v minulosti disponovala. Ale hezké momenty s typickým rukopisem se najdou, to zase jo.
Objev na první poslech srovnatelný s Nory MEER, Dánové ISBJÖRG uchvacují podobně hravým a progresí provoněným poprockem. Ty melodie, klavír a vzletné aranže včetně sebevědomých vokálů mě napoprvé prostě dostaly do kolen. Uvidíme, zda první dojem vydrží.
Rogga Johansson nepolevuje. PAGANIZER jsou jednou z jeho hlavních kapel a samozřejmě doručují švédskou deathmetalovou klasiku. Rychlejší kousky jsou standardem bez překvapení, osvěžení naopak přinášejí ty pomalejší. Nejlepší skladba je ta úplně poslední.
SENTIENT HORROR narukovali k mrtvým do služby a v novém zaměstnání se jim daří náramně. Lásku k (převážně) švédskému death metalu nezapřou, hlavně pak k prvotnímu chrastění v režii ENTOMBED. Živelná OSDM deska s lehkou thrashovou patinou. Šlape to skvěle.
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.