Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bez debat špička mezi nejmladší generací rockových kapel. Nechybí jí nic. Hitové melodie, tah na branku, hloubka, vynikající a snadno zapamatovatelný zpěvák s výborným hlasem i opravdu silné skladby. Svěží banda, která může už zanedlouho šlapat na paty zavedeným jménům jako A PERFECT CIRCLE, PEARL JAM nebo FOO FIGHTERS, ke kterým žánrově není vzdálená.
A přitom v této poloze zdaleka nemuseli EXIT TEN být. Začínali s melodickým post-hardcorem, který byl zaměnitelný se zástupem podobných kapel. S přibývajícími melodickými prvky však sama kapela začala zjišťovat, kde je její silná stránka.
Na minulém albu jste mohli ještě objevit metalcorové sekačky a řvaní, aktuální „Give Me Infinity“ je už od těchto fragmentů očištěno zcela. EXIT TEN tímto předkládají důkaz toho, že lze vyměknout a zmelodičtět hrdě, se vztyčenou hlavou i elegancí současně. Záleží na tom, jak to uděláte. Jsem přesvědčen, že ne každá skupina by tento přerod ustála stejným způsobem.
Ačkoliv se i toto album nahrávalo v Outhouse Studios (ENTER SHIKARI, FUNERAL FOR A FRIEND), jeho zvuk je rockový, nehraje si za každou cenu na trendovku a to je dobře. Těmto mladým Britům jejich rocková poloha padne jak ulitá.
Největší předností kapely je jednoznačně frontman Ryan Redman. Androgenní fracek s divokou bujnou kadeřavou hřívou, který má zlato v hrdle a umí se navíc velmi dobře prodat. Ačkoliv v jeho projevu lze vystopovat přehnané známky manýrismu, podobného jaký má třeba Brian Molko, jeho chování nezavání prvoplánem a nějakým zvláštním způsobem mu tu jeho image věříte. Zbytek zařídí charisma, které z tohoto rebelského cápka září. V ledačems mi připomíná mladého Jima Morrisona. Tím hlavním je samozřejmě schopnost poskládat si dominantní pěveckou linku tak, jak to dělají velké rockové osobnosti. To, že Maynard James Keenan je jedním z Redmanových vzorů, zastřít v jeho projevu nelze.
Nová deska nepostrádá nic, co má dobrá dospělé rockové album má mít. Svižné melodické hitovky, akustické plouživé ukolébavky, jejichž záda se opírají o smyčcové nástroje a vokál i velmi citlivě a atmosféricky působící pasáže. Základem je ale stará dobrá rocková skladba, která je i přes nízký věk protagonistů vybroušená k dokonalosti a aranžována s obrovskou dávkou talentu. Vzhledem k tomuto materiálu si mohu dovolit i následující velkohubé konstatování: „Za minulý rok vyšly dvě opravdu dobré rockové desky. Tu první natočili FOO FIGHTERS a tu druhou EXIT TEN.“
Takto nejak by zneli INCUBUS, keby nepochádzali zo slnečnej Kalifornie, ale upršaného Anglicka a namiesto 311 a RED HOT CHILI PEPPERS by počúvali indie a štipku progresívneho rocku. Výsledok menom "Give Me Infinity" možno preto znie mierne britsky odmerane.
Album ponúkne na jednej strane skutočne skvelé kúsky, ako je dravá "Life", singlovka "Curtain Call", nervná "Drama" alebo temná balada "How Will We Tire", na strane druhej je tu však za hrsť vaty a až nezdravo ospevovaný "hlas podobný Brandonovi Boydovi".
17. ledna 2012
Z HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
onanym
7 / 10
Za ten nudny mix by som dal niekomu po pyskoch. Sem tam vata.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!