THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nosiče s označením Extended Play na našich stránkách běžně nerecenzujeme. Byla by však škoda nezmínit se o několika zajímavých nahrávkách, které v tomto formátu v letošním roce, popř. v samotném závěru roku loňského vyšly - alespoň v souhrnném článku. Všechny jsou black metalové, všechny dost působivé a většina z nich pochází - nikoliv překvapivě - z Francie. Jako bonus přikládám i jednu hodně povedenou dlouhohrající desku.
BLUT AUS NORD - What Once Was... Liber II (EP)
(Debemur Morti Productions 2012)
Druhý díl série „What Once Was…“ je přesně takový, jaký jsme jej očekávali. Temný, disharmonický, zlý, až vyloženě ohavný. Přesto lákavý a svádějící k poslechu, ačkoliv v podstatě velmi podobný předešlému „Liber I“. Přestože se poslechový zážitek z této série přeci jen nevyrovná dlouhohrajícím deskám těchto podivínů, magie, kterou dokáží vyčarovat právě a jen oni, je přítomna i zde. Ačkoliv bylo původně avizováno něco jako skloubení syrového, dřevního blacku a bestiálního, pekelného deathmetalu, nebyli by to BLUT AUS NORD, aby tento nápad nepojali pěkně po svém. Pokud jste si oblíbili tradičně pokroucené, zdeformované a zmutované Vindsvalovy kytarové linky, „Liber II“ (a koneckonců vlastně i jednička) vám poslouží jako takový malý předkrm před – věřme – bohatým a opulentním chodem „777 – Cosmosophy“. Nic dříve neslyšené zde sice nenajdeme, tradiční rukopis BLUT AUS NORD je zde možná až příliš patrný, nicméně i tak stojí zmíněné EP za otestování.
[7.5 / 10]
www.debemur-morti.com
DEATHSPELL OMEGA - Drought (EP)
(Norma Evangelium Diaboli 2012)
Už se stalo tradicí, že DEATHSPELL OMEGA zpestřují svým fanouškům čekání na každou novou dlouhohrající nahrávku povedenými EP formáty. Po skvěle přijatém albu „Paracletus“ je „Drought“ už druhým takovýmto kouskem. A tak zatímco jeho vloni vydaný předchůdce „Diabolus Absconditus“ představuje přeci jen spíše tradičněji pojatý materiál, aktuální počin dokazuje, že je ještě stále možno posunovat se někam dále. Z počátku poměrně těžce přístupný, na první poslech(y) chaoticky znějící „Drought“ čerpá především z odkazu zmíněného „Paracleta“, zejména co se týká dalšího rozvíjení postmetalově znějících, neortodoxních pasáží, avšak při zachování tradičního, zdánlivě nepřehledného pojetí. Nahrávka díky tomu nezní až tak temně a zle, ale to jí na přitažlivosti neubírá ani trošku. Výborná tečka za ještě lepší trilogii „Si Monumentum…“ + „Fas...“ + „Paracletus“.
[8 / 10]
www.deathspellomega.com
REVERENCE - The Asthenic Ascension
(Candlelight Records 2012)
Hodně příjemné překvapení. REVERENCE nejsou žádnými nováčky, avšak svou čtvrtou řadovkou „The Asthenic Ascension“, mě doslova rozsekali. Přestože už začátek alba se nese v povedeném duchu, to hlavní přichází až počínaje čtvrtou skladbou „Psalm IV“, kde se hudební cítění trojice ze západu Francie začíná rozvíjet velice zajímavým způsobem. Zatímco ve svých počátcích se kapela prezentovala víceméně tradičním black metalem, na dalších deskách už přeci jen začala experimentovat s kompozicemi i zvukem, přidala industriální prvky i disonance… A rázem se z ní stala velice zajímavá záležitost. Z „The Asthenic Acension“ je možno vycítit tradiční francouzskou blackmetalovou temnotu, zoufalství a od druhé poloviny desky – i díky vokálu - postupy ne nepodobné takovým ARCTURUS. Pokud jste si oblíbili black metal francouzské provenience, v „The Asthenic Ascension“ určitě naleznete hodně poutavý námět k poslechu.
[9 / 10]
www.myspace.com/reverenceimc
TEITANBLOOD - Purging Tongues (EP)
(Norma Evangelium Diaboli 2011)
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.