Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Čas od času není od věci na chvíli opustit alba zavedených skupin či osvědčených zpěváků a vyzkoušet něco jiného. Ať už změnit žánr nebo dát příležitost novým interpretům. A tak jsem to udělal i já, když jsem si pustil muziku mladých amerických punkrockerů HALESTORM.
Hned na úvod je třeba říci, že s jejich tvorbou se posluchačsky příliš nenadřete. Vlastně vůbec. Taková hudební jednohubka, ale ne jedna, nýbrž více jak deset (záleží na verzi alba). Ono se řekne jednohubky, ale i z těch se dá dobře a vydatně pojíst, jsou-li chutné a je-li jich hodně. Zapomeňte tedy na kulinářské orgie v podobě progresivních postupů či sáhodlouhých kompozic. Tady je to jen o zábavě, momentálním stavu mysli a o náladě. Většina písní sotva přesáhne tři minuty, což je v daném žánru jedině ku prospěchu věci.
První dojem, který mi vytanul na mysli při poslechu prvních písniček, byl, že každá z nich by se hodila jako hudební podkres do filmu pro náctileté (např. „Prci prci prcičky“) anebo pro kalhotkové upírské ságy. Tento dojem nebyl příliš vedle mířeným úderem do osikového kůlu, zůstaneme-li na chvíli u upírské tématiky, neboť když si dáte tu námahu a projdete si YouTube, zaručeně narazíte i na takové spojení.
No, aťsi! Při druhém poslechu jsem ale zjistil, že navzdory podobným asociacím se mi to líbí čím dál tím víc. Kraťoučké a nekomplikované songy, jejichž textová náplň zcela odráží pubertální zájmy nejen amerických náctiletých. Stačí se podívat na názvy písniček.
Přes avizovanou jednoduchost a nekomplikovanost (někdo by mohl říci, že i plytkost) z písní přímo číší energie a nasazení. A co je toho příčinou? Tou je především frontwoman se zvláštním křestním jménem (ne, nejedná se o překlep) Lzzy Hale, která se věnuje nejen mikrofonu, ale je obtěžkána i kytarou. Zpěvačka, která mi vizáží poněkud připomíná pop-rock-metalový klon Ewy Farne.
Existuje úsloví „ten má sílu, že by mohl skály lámat“. Při pohledu na postavu Lzzy Hale to sice nelze konstatovat, přesto by mohla nastoupit na práce do lomu, protože disponuje hlasovým ekvivalentem ekrazitu. Umí zazpívat, zanadávat, zařvat i procítěně pohladit. A hlavně uvěřitelně. V projevu HALESTORM nenajdete gotickou zasmušilost EVANESCENCE, přesto není Lzzy Hale pěvecky příliš vzdálena od Amy Lee.
Musím říci, že po řadě dalších poslechů se mi tato druhdy téměř rodinná kapela (tatík Lzzy a Arejaye zde však již od roku 2003 na basu nehraje) na posuzované nahrávce líbí víc a víc, i když některé položky (např. „American Boys“) toto album zbytečně natahují. Navzdory tomu o HALESTORM určitě ještě uslyšíme.
Album jako stvořené pro letní party pro širší posluchačskou (tedy nejen metalovou) veřejnost, při jehož poslechu lze ztropit nejednu ztřeštěnost. Nenechte se ovšem mýlit. Lze jej poslouchat bez bolesti hlavy, uší, zubů či jiné i za střízliva.
1. Love Bites (So Do I)
2. Mz. Hyde
3. I Miss The Misery
4. Freak Like Me
5. Beautiful With You
6. In Your Room
7. Break In
8. Rock Show
9. Daughters Of Darkness
10. You Call Me A Bitch Like It´s A Bad Thing
11. American Boys
12. Here´s To Us
13. Don´t Know How To Stop (bonus)
14. Private Parts (bonus)
15. Hate It When You See Me Cry (bonus)
Diskografie
The Strange Case Of ... (2012) Halestorm (2009)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2012 Vydavatel: Atlantic Records Stopáž: 40:56 (52:
Produkce: Howard Benson Studio: Bay 7 Recording Studios, Valley Village, Kalifornie (USA)
Aj keď Lzzy Hale rozhodne nie je prvoplánová krásavica, jej prejav je vo všetkých polohách neskutočne sexi. Sprevádza ju natlakovaný a hard rockom načuchnutý rock'n'roll s vkusnými metalovými prímesami, ktorý najlepšie reprezentuje nablýskaný úvodný trojzáprah.
Škoda však toho zbytku, ktorý "The Strange Case Of …" ponúka. Alebo skôr neponúka.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.
Finský prog-power metal, který vykresluje kouzelné melodie a nápadité kytarové a hlavně klávesové instrumentální variace. Jde o one-man projekt, to je i kámen úrazu, nevýrazný zpěv spíš ruší a syntetické bicí také nic moc. Škoda, jinak super poslech.