Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kanadskí BAPTISTS vzbudili veľkú vlnu záujmu už svojim EP „Good Parenting“. Skupina neznámych mladíkov sa predviedla v tom najlepšom svetle a v typicky kanadskom štýle rúbala divoký hardcore plný neurotických melódií, neutíchajúceho feedbacku, kopy brejkov a vokálu vychádzajúceho z hrdla, ktoré zrejme slúži na destiláciu whisky.
Na takú mladučkú kapelu je „Good Parenting“ veľmi nápaditá a kvalitná nahrávka, a preto som určite nebol jediný, kto do kapely vkladal veľké nádeje. S tohtoročným debutom boli v podstate naplnené.
BAPTISTS si ako producenta vybrali Kurta Balloua, čo bola voľba viac než logická - žánrovo sú najbližšie práve liahni Godcity.
„Bushcraft“ sa najviac približuje chaotickému hardcore-punku s modernejším crossoverovým povlakom a občasnými „úletmi“ až niekam ku crustu, alebo dokonca k noise rocku.
Zoberte si zvuk legendárneho albumu „You Fail Me“ od CONVERGE (prečo sa nepáčil Dalasovi, mi stále zostáva záhadou), skĺbte ho s výbušnosťou matematických gitarových výpadov BOTCH a moderným crust-hardcorom, ktorým sa prezentovali napríklad nestori CURSED, alebo dnes tak populárni TRAP THEM a ALL PIGS MUST DIE.
BAPTISTS síce ešte trpia syndrómom mladých kapiel, teda sú u nich stále citeľné veľké vzory, od ktorých sa snažia osamostatniť, pričom nad niektorými gitarovými melódiami a riffmi musel dvíhať obočie aj samotný Kurt.
Niektorí „convergeológovia“ „Bushcraft“ zrejme nikdy nerozchodia (ja som mal z počiatku tiež mierny problém), avšak po zbavení sa tohto „pocitu“ sa z „Bushcraft“ stáva omnoho viac než len kopírka. BAPTISTS nahrali sofistikovanú a vyváženú kolekciu moderného temného „hácečka“, ktoré na spomínané vzory upozorňuje v tom najlepšom svetle.
Po prvých vypočutiach som neveril, že by ma mohol takýto „odvar“ niekedy baviť, ale opak je pravdou. Z „Bushcraft“ sa stal jeden z mojich najobľúbenejších albumov už plne rozbehnutej sezóny a BAPTISTS sú v mojom osobnom rebríčku hardcorových zelenáčov na najvyšších priečkach.
Berú si od tých najlepších a činia tak s neuveriteľnou ľahkosťou, pričom do svojho „plagiátu“ dávajú aj kusisko vlastného, originálneho hudobného prejavu.
Otázkou pro Portugalců GAEREA je, zda jejich black metal má být vizí osobitě vzletné formy, nebo je to jen teatrální snaha o dramatičnost. Té je totiž na aktuální desce opravdu hodně. A čeho je moc, toho je příliš. Minulá deska se mi zamlouvala více.
Další technický death metal. Povedený debut skupiny, za kterou stojí hudebníci se zkušenostmi, třeba bývalý bubeník FALLUJAH. I díky klavírním partům hodně rozmanité a proměnlivé dílo startuje zajímavou tematickou trilogii. Budu sledovat.
Metalovější souputníci Vesničanů z města Ioanniny se hlásí s nádherně eklektickou metalovou kolekcí, která s chutí kloubí hard rock, heavy metal, stoner a pulzující řecké folkové party. Dominuje bublavá basa, výrazné perkuse a nápadité delší kompozice.
Kto pamätá, že Poly natočil akustickú dosku už v roku 1992? Z toho pohľadu je projekt POLY NOIR ďalšou z odbočiek v kariére polyhistora. "Noir country" s priznanými inšpiráciami a Polyho charakteristickou poetikou (objaví sa aj Joe!) stojí za vypočutie.
Guilty pleasure pokračuje, děcka už jsou skoro dospělá a furt je to fackování baví. Musí, mají to ve smlouvě. Na plac se vrací Silver, zvraty jsou čím dál (tragi)komičtější, ale tvůrci to napětí stále dokážou šponovat. Jak dlouho ještě, proboha?!
Němci nezapřou inspirace od NILE, již název v podobě egyptského boha chaosu k tomu ostatně odkazuje. A tak nám servírují vydatnou porci technicky pojatého a orientálním folklórem kořeněného death metalu. Je to poctivě uklohněné, takže docela lahůdka.
Neuvěřitelných 26 let od minulé desky a přesto jako by THE JESUS LIZARD vůbec nezestárli. Suverénní návrat ve znamení typických hutných noiserockových struktur a stále je to správně surový underground, byť si skupina samozřejmě nese svůj status kultu.