OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Přiznám se, že takovýto obrat jsem u WOLVES LIKE US věru příliš nečekal. Norská skupina se do povědomí zapsala jako ostrá a zároveň silně k melodiím inklinující partička, které především nejsou cizí jak hardcore tak ani punk. Letos se však věci poněkud nepředpokládaně mění. Není to však až tak dramatické, jak by se mohlo z úvodních slov zdát. Pouze a zkrátka máme tu čest s dalším prudším odbočením po značce „melodie“.
Velice zdařilý debut norských „Late Love“ nabídnul umně namíchaný koktejl řízných kytarových riffů a nakřáplého vokálu frontmana Larse. Desku však zdobily především chytlavé melodické motivy a perfektně sednoucí klubová atmosféra. Bylo tedu na co navazovat a je zjevné, že se skupina rozhodla pevně podchytit své nejsilnější stránky. Album pojmenované „Black Soul Choir“ tak nejspíš leckoho překvapí místy až velmi odvážným flirtováním s mainstreamovým rockem.
Produkčně se však naprosto plynule navazuje na debut. Kytary nepřestávají patřičně řezat, sem tam si dokonce, na rozdíl od minulosti, decentně zasólují a taktéž ani vokální projev Larse nedoznává zpočátku přílišných změn. Ty se ale naplno ukáží jakmile příjdou na řadu písně s jednoznačnými hitovými ambicemi.
Není divu, že k „I Don`t Need To Be Forgiven“ byl ještě před vydáním desky natočen i „sportovně“ naladěný videoklip, když tato volba nemohla být logičtější. Jednoduchý přímočarý marš ve sloce vystřídá zvolňující rytmus v refrénu, který nechává vyniknout chytlavému refrénu, jenž si bezpochyby bude se skupinou pozpěvovat celý narvaný klub (anebo snad už stadion?).
WOLVES LIKE US si opět nic moc nekomplikují. Hbitě využívají letité mustry, skladby komponují s jasně nataženým ukazovákem směrem do publika a celkově v tomto směru od nich nelze čekat žádné novoty. Ani dramaturgie alba nijak nevybočuje, když střídá jasné hitové pecky (již zmiňovaná „I Don`t Need To Be Forgiven“ anebo vynikající a rytmicky strhující „Dig With Your Hands“) s písněmi, jež trochu uvolní předchozím děním nahromaděnou energii a připraví půdu pro další hitový nálet (instrumentální „A Wish Of Fools“ či starého ducha grunge vyvolávající „Lovescareds“).
Útok na (nejen) norská rádia hrající inteligentní a vkusnou rockovou muziku pro širší obecenstvo byl tímto hlasitě zahájen. Tato sympatická kapela se však o svůj díl slávy nehlásí nijak neodbytně ani se zapomenutou nohou ve dveřích. Její nová deska i navzdory prvotnímu překvapení a hlavně po důsledném průzkumu předsi jen poměrně jasně obhajuje svoji existenci i evoluční proces, jenž jí předcházel. A především znovu a opakovaně servíruje na zlatém podnose více než dobrý a v nejlepším slova smyslu nekomplikovaný poslech.
Moc dobrá rocková deska.
7,5 / 10
Larsh Kristensen
- kytara, vokály
Espen Helvig
- kytara
Toy Kjeldaas
- basa
Jonas Thire
- bicí
1. Days of Ignorance
2. Three Poisons
3. I Don't Need To Be Forgiven
4. A Wish of Fools
5. When Will We Ever Sleep
6. Your Word is Law
7. Dig With Your Hand
8. Lovescared
9. Under
10. We Were Blood
11. Thanatos Wins Again
Vydáno: 2014
Vydavatel: Prosthetic Records
Produkce: Mike Hartung
Studio: Propeller Studios, Oslo
V Nórsku sa v súčasnosti darí bradatým, potetovaným a skrz-naskrz štýlovým muzikantom.
Sympaťáci WOLVES LIKE US ponechali tvrdosť a blackmetalovú besnotu kolegom z KVELERTAK, s chuťou objavujú miestami až nečakané melodické zákutia.
Ak by na svoju novinku narúbali ešte viac hitoviek, aj hodnotenie by bolo vyššie.
Ale je to príjemné počúvanie, to bez debaty.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.