OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Asi už cítím, jak se blíží podzim. Jinak si nedokáži vysvětlit, že mě v posledních týdnech naprosto pohltila deska, kterou jsem před rokem odhodil, protože jsem se do ní prostě nedokázal vposlouchat. Ani nevím, proč jsem si ji před několika týdny opět prohnal uchem a od té doby patří k pravidelnému a téměř každodennímu podkresu dne.
Čtvrtá velká deska ohijských naladotvůrců se vyznačuje celkem sevřenou kompaktní atmosférou, která vám na ploše téměř celé hodiny pečlivě opracovává uši. Přitom však nejde říci, že tklivé plíživé kytarové melodie a intenzivní vokály, které se lepkavě táhnou jako lesní med, mají vyloženě depresivní pachuť. Pokud je něco pro album „Dawning“ příznačné, pak je to spíše jakási zasněnost, než utápění se v mizérii rozervaných emocí. Abyste si však nemysleli, že MOUTH OF THE ARCHITECT nějak uhnuli ze stylu, který si s malými odchylkami drží po celou dobu své existence. Ony snové stavy šijí z mohutného dusného koberce, který před sebou valí sice pomalu, ale s o to větší neúprosností. Doporučuji neposlouchat jednotlivé skladby, ale vždy si dát toto album jako celek. Teprve pak vše správně zapadne na svá místa.
8 / 10
Quietly (2008)
The Ties That Blind (2006)
Split EP With KENOMA (2005)
Time And Withering (2004)
Vydáno: 2013
Vydavatel: Translation Loss
Stopáž: 53:16
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.