Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Další dítě China Morena z DEFTONES a dokonalý soundtrack k noční procházce podzimním městem, kdy obloha přes mraky není vidět a v kalužích se zrcadlí ulice. Hudba na albu má neonovou příchuť, je pro ni sice určující specifický Morenův vokál, ale současně také silný důraz na experimentování se zvukem. Výsledek zní jakoby se DEFTONES rozhodli hrát jen ukolébavky a náladové balady, které následně protáhli hodně dlouhou trubkou, jež kompletně zelektrizovala zvuk. Kytary jsou potlačené a uhlazené, ale neustále je někde cítit statická elektřina. Celé je to takové zvláštně uhlazeně neuhlazené, nepříliš hitové, ale vlastně sexy. Hudba, kterou si nepouštějte ve dne. Specifické kouzlo pak má ve chvílích, kdy noční obloha bledne a vy jste ještě nešli spát. Vlastně je to možná přesně dokonalé hudební zachycení tohoto okamžiku.
Zvukovou stránku má na svědomí Shaun Lopez a je zapotřebí mu za tuto kolekci vyseknout poklonu. Moc se mi líbí, jak se jednotlivé skladby plazí v dokonale neučesaných zvucích, které působí až hypnoticky. Vznikl tak velmi náladový elektropop s vlastním velmi neokoukaným a trochu nevypočitatelným obličejem.
Toto album je složeno vlastně ze tří třetin. První třetinou jsou skladby, které se objevily na prvním EP, druhou množinou jsou skladby z druhého EP a třetí pak písně zcela nové. Dohromady pak ale tvoří jeden homogenní celek, který do sebe absorboval ambientní plochy i pasáže, které odkazují k novému materiálu DEFTONES. V každém případě jde o desku, kterou se vyplatí neminout.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.
Finský prog-power metal, který vykresluje kouzelné melodie a nápadité kytarové a hlavně klávesové instrumentální variace. Jde o one-man projekt, to je i kámen úrazu, nevýrazný zpěv spíš ruší a syntetické bicí také nic moc. Škoda, jinak super poslech.