Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Na koncert jsem se ten den vlastně dostal náhodou a rozhodně toho nelituji. ZERO ABSOLU je jen jeden týpek z Lyonu, který hraje současně na elektrickou kytaru, basu, bicí i syntetizéry a do toho si pouští projekci. Kombinace baletu na ohromných třech pedalboardech a neustálého převlékání nástrojů i hudebních stylů. Post-metal, shoegaze, math rock, ambinet, drone i elektro v jednom vřícím kotli, který neustále mění tvar i formu. Obě spolukapely (slezské PLANETY a slovenské JELLY BELLY) jsem bohužel nestihl, ale i přes to mi stojí za to napsat několik řádek o setu ZERO ABSOLU.
Lucas Nak, který za tímto one man projektem stojí, je mimo jiné součástí emo punkových SPORT, což byla jedna z kapel, o jejichž setu se nejvíce mluvilo po letošním Fluff Festu. V ZERO ABSOLU je sám, ale i přes to výsledek není v žádném ohledu nedotažený. Nutno říci, že Lucas už takto objíždí kluby nějaký ten pátek a tak od lehce rozpačitých pokusů na začátku dobrousil svoji inkarnaci v ZERO ABSOLU k dokonalosti, což se týká i jistoty, s jakou odsýpá jeho koncert.
Ačkoliv je základ stále založen na tom, že na sebe vrství jednotlivé kytarové, basové a klávesové motivy, rostoucí většinou do předem pouštěných smyček a beatů, za pozornost stojí to, že vůbec není poznat jednočlennost tohoto hudebního tělesa. Vše plyne bez křečí naprosto čistě s přirozenou dynamikou, která klouže tu nahoru a tu dolů. Rozhodně kouzlo není jen v tom, že se přidávají další a další hypnotické repetitivní motivy. Postrockové plochy se místy sice mění v nebezpečně působící bažiny, ale úplně stejně se tu láme výrazné basové chřestění v doprovodu tanečních rytmů v ambientní mlhy. Výrazové prostředky, které Lucas používá, jsou opravdu široké, a popravdě moc nechápu, jak to s tak velkou dávkou přesnosti tento punker vlastně dává.
Jeho živé vystoupení je zajímavé nejen díky intenzitě a schopnosti vtáhnout do děje, projekci neopomíjeje, ale hlavně pro velkou dávku skvěle podaného muzikantského řemesla, kdy jeden člověk řeší minimálně pět nástrojů současně a do toho ještě zpívá a řve. Velký respekt a doporučení. Jeho koncerty stojí za to.
Pohrobci skvělých GLACIATION se vrací po dlouhé dekádě s půl hodinou obtížně zařaditelného post BM, který oproti původní kapele působí podstatně lyričtějším, křehčím dojmem. Zároveň je to opět výzva pro posluchače propracovat se do téhle fascinující vize.
Lovecraftiánští heraldi otevírají dveře do dalšího studeného a nepřátelského vesmíru, který vás omotá chapadly plíživých riffů a sonickými horami šílenství. Náročný, ale nesmírně povznášející hodinový boj s monstry na pomezí BM, DM a doomu.
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.