OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Podle všeho je Perfektní rovnováha již čtvrtou řadovou deskou anglicko - americké bandy. Předchozí tři jsem neslyšel, takže můžu jen těžko posoudit, nakolik se jejich výraz posunul, popřípadě změnil. Jedno je ale jisté, na novince (která mimochodem vychází v Americe, Japonsku i Evropě vždy s jiným obalem, takže pro případné sběratele docela pakárna) drtí metal, kterému se většinou říká progresí načichlý power. A ještě jeden fakt zřejmý na první pohled. Skupina má určitě dost ráda i DREAM THEATER, když minimálně zpěvák Lance King dělá všechno pro to, aby Jamesi Labriemu z oka (přesněji tedy spíše z pusy) vypadl.
Tím ovšem výčet negativ končí. Teď už budou následovat pouze samá pozitiva a sociální jistoty. Prvotřídní instrumentace je samozřejmostí, takže tou se nadále zatěžovat nebudeme. Narozdíl od toho jedněmi milovaného, druhými zatracovaného "Snového Divadla" tady nenajdeme tak mohutné plochy, tolik změn temp a motivů nacpaných do jedné skladby. Skupina je střídmější, přímočařejší a nutno říci, že se jí to vyplácí. Svědčí o tom hodně povedené pecky "Higher Than The Sun", "Fire Dance" nebo "Hard Life". Umí přiložit pod kotel rychlejší palivo"One Voice", pohladit baladou "The Pleasure Room". Ač nedisponuje klávesovými nástroji v základní sestavě, ochuzeni o ně nebudete, hostující Leon Lawson dokáže přitlačit v prstolamných variacích, viz. například úplný začátek celé desky, většinou ale zůstává v pozadí a jen tu a tam vystrčí růžek zkrášlovací vyhrávkou.
Nemusím mít rádoby originální paskvil za každou cenu. Takže přestože BALANCE OF POWER chodí na nápady do zahrádky již dávno protrhané, podařilo se jim v rozhodně nahrát kvalitní power metalovou desku. Nepřináší sice žádnou hudební revoluci a miliony fanoušků si z ní asi také na prdel nesednou, příznivce kvalitní technické hudby ale určitě potěší. Je to v dnešní době málo nebo moc?
Deska která sice nevyráží dech něčím neslyšeným, na druhé straně disponuje slušným materiálem s nakažlivými melodiemi. Power metal s jemným nádechem progresivního jsoucna. Pro někoho málo, pro jiného tak přesně akorát. Příjemná záležitost.
8 / 10
Lance King
- zpěv
Pete Southern
- kytary
Bill Yates
- kytary
Tony Ritchie
- basa
Lionel Hicks
- bicí
1. Higher Than The Sun
2. Shelter Me
3. Fire Dance
4. One Voice
5. The Pleasure Rooms
6. Killer Or The Cure
7. House Of Cain
8. Hard Life
9. Searching For The Truth
New Heathen Machine (2003)
Perfect Balance (2001)
Ten More Takes Of Grand Illusion (1999)
Book of Secrets (1998)
When the World Falls Down (1997)
Vydáno: 2001
Vydavatel: Massacre Records
Stopáž: 52:45
Produkce: Lionel Hicks
Studio: Summit, Oarfin
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.