Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zmizel hardcore a nahradil ho… no vlastně pop, ale furt je to dobrý. Ale už né tak jako dřív, chtělo by se dodat. Víc než post-hardcore nebo screamo je současné rozpoložení pocitářů z Baltimoru ukotveno v emotivně laděné klidné kytarovce, která koketuje s indie rockem. Kyle Durfey svým vokálem jen ojediněle zabrousí do poloh, kde se dříve spouštěl jeho charakteristický ubrečený řev, jímž dodával skladbám emotivní tah, který u mě stále nacházel příjemně mrazivou odezvu. Na novince vždy přibrzdí před místem, kde by měl přidat. To mě na „Keep You“ rozčiluje asi nejvíce.
Novinka zkrátka obrousila hrany. Víc se zpívá a už se neřve. Písničky jsou melancholičtější, ale i zbytečně patetičtější. Ubralo se na rychlosti. Stále silné kytarové linky se tak líně převalují na smutných melodiích a nad nimi Kyle s chvějícím se hlasem vzlyká. Stále je tu znát talent pro práci s dynamikou a pocitovostí písniček, jen už tu nejsou ta nejvypjatější spektra, která mě na kapele v minulosti nejvíce bavila. Jakoby si PIANOS BECOME THE TEETH sami od sebe zmenšili prostor, ve kterém se dříve pohybovali. Na ploše padesáti minut začne „Keep You“ místy i nudit, což se mi u minulých desek nikdy nestalo.
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě napamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.
Polámaný disharmonický death metal jedou už patnáct let a jsou v tom velmi dobří. Nová deska z trendu nevybočuje. Navíc jí hrozně moc sedne produkce od newyorského čaroděje Colina Marstona. Pro fanoušky všech extrémních podivností povinnost.
Slovenskočeský SUMAC po dietě. Zdaleka ne tak zatěžkaný a hlomozný, ale podobný ve svém zrodu i žánrových mantinelech. Bažinatý projekt nahrávaný v Soulkostele, jdoucí naproti znervózňujícím noise-ambientním plochám i zajímavé riffařině.