Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Melodický metal s nějakou tou ženštinou v čele v podobě, ve které se v novém tisíciletí ustálil, již pár let stagnuje a nevypadá to, že by se něco mělo změnit. Mluvíme-li tedy o stylu, který rozjeli a do širšího povědomí vynesli především NIGHTWISH a jim podobná uskupení. Jenže právě jmenovaní nevědí kudy kam a jejich poslední album, „Endless Forms Most Beautiful“, bylo vysloveně jen do počtu. WITHIN TEMPTATION se zřejmě v diktátu Sharoniných mateřských pudů rozpouštějí v cukru. Rozptýlení a zajímavou alternativu přinesli AMARANTHE, ale ti poměrně záhy ztratili dech a loňská deska byla bída s nouzí.
A právě AMARANTHE italský kvintet TEMPERANCE připomíná nejvíce. Z prvotiny byla cítit až nezdravá inspirace švédskou partou, ale naštěstí pro aktuální desku si to již v hlavě trochu srovnali a svou hudbu, byť vyšperkovanou o všemožné elektronické efekty, postavili na pevných rockových základech a kytarových riffech. Chytavé melodie dodávají skladbám dostatečné charisma a chvílemi vyvolávají pocit, že máme co do činění spíš s elektro-NIGHTWISH. Celkově se pak drží někde mezi. Originální tihle Italové zrovna nejsou, ale zase si z obou přístupů dokázali vzít to lepší.
I přesto, že TEMPERANCE následují ve svém stylu AMARANTHE (včetně občasného chrapláku), s aktuální deskou jim (především jejich poslednímu počinu) ukazují záda. Elektro-pop-metal v jejich podání si uchovává lehkost a zpěvnost. Na jednu stranu jsou si jednotlivé skladby dost podobné, na druhou si však udržují potřebný „drive“. Jedna za druhou jedou ve slušném tempu a přílišného zpomalení se nedočkáme, dokud to ze sebe kapela nevychrlí celé. Taková tvář této hudební mutaci sluší nejvíce. Je možné, že se svou elektronikou chvílemi přibližují ke hraně kýče, ale za situace, kdy pomalu každý musí mít na desce živý orchestr a bombastické aranže, jim to rád odpustím.
TEMPERANCE jsou hudebně nenáročná chiméra výše zmíněných kapel s kupodivu slušnými hlasivkami a povedenými písněmi. Na pár poslechů zaujmou, byť si nejsem úplně jist, jestli si zrovna na tuhle kapelu za pár let vzpomenu; spíš ne. Časem asi vystřízlivím, možná už po zveřejnění recenze, až mi místní smetánka vytmaví, co jsem to zas objevil za blbinu. Do té doby si ještě pár poslechů dám. Venku začalo jaro, hormony se po zimní letargii začínají bouřit, otravní nadržení kosi nenechají člověka vyspat a ženy konečně odhodily kožichy. Je to taková ideální doba na trochu kýčovitého italského metalu.
Italská odpověď na AMARANTHE. Není to originální, ale je to chytlavé a zábavné... alespoň na pár poslechů. Doporučuji ochutnat, ale pozor na předávkování!
1. Oblivion
2. Amber & Fire
3. Save Me
4. Stay
5. Mr. White
6. Here & Now
7. Omega Point
8. Me Myself & I
9. Side By Side
10. Goodbye
11. Burning
12. Get A Life
13. Limitless
Diskografie
Limitless (2015) Temperance (2014)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2015 Vydavatel: Scarlet Records Stopáž: 55:54
Produkce: Giulio Capone, Marco Pastorino Studio: Domination Studio
Posledný koncert zásadnej kapely. Silná finálna zostava s Frantom Štormom a Silenthellom, rytmikou ex-AVENGER a Petrom "Blackoshom" Hošekom, robustný "best of" playlist a poctivé balenie = hodnotný rozlúčkový artefakt. Len ten zvuk mohol byť priebojnejší.
Byli u rozmachu švédského melodického deathu a nahráli dvě alba. To druhé však nevydali, mezitím se rozutekli do jiných skupin. Po třiceti letech se dali znovu do kupy, a kromě nového materiálu vydávají i ono druhé album. Pěkná exkurze do devadesátých let
V rámci žánru celkem unikátní deska s výraznou basou, která k sobě váže epileptické rozervané screamo, epické post-hardcorové pasáže a syntezátorové linky. Italům z Ligurie se povedlo navázat na dřevní klasiku a přidat něco svého.
Přes veškerou maskovanou a krvavou image předvádí obrození MUSHROOMHEAD především tradičnější hardrock/metalovou klasiku. Občas se v riffech, řevu a osobité melodice objeví připomenutí, že skupina měla kdysi své specifické kouzlo, ale to už je dnes pryč.
Hudba téhle party z Manchesteru je ukázkou klasické stoner doom školy a jako posluchač balancuji na vážkách, zda už je to příliš klišé, nebo stále ještě dostatečně zajímavé. Ale odkazy na sabbatovské vlivy celkem fungují, takže snad dobrý.
Jak dí kolega Noisy. Velmi slušná deska, zdařile zlámaná skládanka ULCERATE a GORGUTS postavená však na tučnějších a brutálnějších základech. Těžký poslech, je to jako když chcete vylézt osmičkovou cestu a máte k dispozici tak třetinu použitelných chytů.
Zásadní milník švédských black/death metalových dějin. Druhé album SACRAMENTUM z roku 1997 se dočkalo renovace fasády. Dan Swanö odvedl vynikající práci, "The Coming Of Chaos" důkladně vyčistil, devadesátkový "spirit" však zachoval. Má radost nezná mezí.