OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Táto recenzia by mohla mať aj podtitul „Našinec v cudzine“, keďže v tejto zürišskej bande už pár rokov bubnuje Neptun (ex-NOMENMORTIS, DOMINION OF SUFFERING), a ten toho po presťahovaní do Švajcu stihol celkom dosť, bol bubeníkom heavymetalových THUNDERDEATHa koncertne zahosťoval aj u blackmetalových ASAG. TRAUMALICE sú okrem neho Odia (gitary, vokál) a Allah (basgitara), kapela existuje od roku 2011 a o rok na to debutovala albumom „7 Eyes Of A Crow“. Svoj štýl označujú za „rotting metal“, ale dá sa povedať, že prvý album bol celkom solídne urobenou zmesou sludge a black metalu, čierne bahno beznádeje okorenené krákajúcou blackmetalovou zúrivosťou.Aktuálne štvorskladbové EP ide o kus ďalej, v prvom rade sa razantne pridalo na tempách, keďže toto bola Neptunova podmienka.
Valivých, melancholických, rozviatych nálad sa samozrejme TRAUMALICE nevzdali, ale kombinujú ich s veľmi razantnými náklepmi v duchu skôr brutálnejšieho priamočiareho black metalu, melodickými partmi i ponurými inštrumentálnymi úsekmi. Vokálny prejav je takmer výhradne v čiernokovovom duchu, niekedy besniaci, inokedy skôr bolestný a rozorvaný. Hudba ako celok sa vyznačuje dosť ťaživou atmosférou a melodickejšie party občas kontrastujú s dosť disharmonicky ladenými pasážami. Ani veľmi neviem, k akej známejšej veci by som tento materiál prirovnal, štyri čo do časového rozsahu pomerne veľkorysé kompozície znejú celkom originálne, ale v niektorých momentoch si možno spomenúť povedzme na NACHTYMYSTIUM. Toto prirovnanie však berte s veľkou rezervou, odhadujem, že „podporných prostriedkov inšpirácie“ tu bolo výrazne menej než u Blakea Judda. (Žije ten chlap ešte vôbec? Človek sa dakedy až bojí opýtať.) Celkovo dobrá nahrávka, čaká sa na nejaké oficiálnejšie vydanie, potom to by to malo byť aj pre milovníkov vinylu.
7 / 10
Vydáno: 2015
Vydavatel: samovydanie
Stopáž: 28:09
https://www.facebook.com/TRAUMALICE
http://www.traumalice.com/
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.