Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nedávno jsem si říkal, co vlastně s těmi studénkovskými bardy je. Od prvního EP uběhla spousta času. Stanou se i oni dalšími ze zástupu kapel „jediné“ nahrávky? „Lighthouses“ mi nyní odpovídá, že ne. A jaké jejich první velké album je? Rozhodně jde o nahrávku, která si v rámci domácí scény zaslouží pozornost. Je dospělejší a propracovanější než EP, kterým se THE TRUTH IS OUT THERE představili, ale také o poznání klidnější, zpěvnější, méně temperamentnější a měkčí.
Skladby už sebou necukají v epileptických škubanicích za doprovodu osmibitových zvuků a hutných kytar. Důraz se klade nejen na to, aby se při hudbě mohl praktikovat mosherský tělocvik, ale i na to, aby hudba měla nějaký emoční vklad, a zajímavé, někdy i vlezlé melodie, které sem tam útočí na první signání. Hanzi si stále velmi silně pohrává s elektronickou stránkou věci, ale v mnohém se změnil styl jeho práce. Elektronika leckdy mění zvuk skladby, někdy nachází svoji tvář v neonových syntezátorových plochách, smyčových, případně i žesťových podmazech, jindy se proskočí v dubstepovém intermezu.
Co tím vším vlastně říkám? THE TRUTH IS OUT THERE natočili i při té zabijácké délce zábavné a současně zajímavé album. Je současně pestré i sevřené. Skladby nesplývají, mají jasný elektrizující náboj i své vlastní charisma. Od variací na HORSE THE BAND a ENTER SHIKARI jde jasněji rozeznat vlastní kontury nadžánrové tváře, která nabývá na přitažlivosti. A to jde u nás říci jen o několika málo kapelách.
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.