OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Popradskou NYMPHU jsme tu naposledy obdivovali před téměř deseti lety. Mluvilo se o ní jako o velkém příslibu do budoucna. To jejich poslední, v současné době posmrtná, nahrávka v mnohém naplňuje. Jestliže „Moan“ trpělo hodně na dětské nemoci, hlavně co se zvuku týče, „Time For Memories“ je logickým pokračovatelem progresivně - metalové nahrávky z minulosti a nese s sebou i spoustu chyb. Až egocentricky aranžovaná a velmi propracovaná basová linka tu plní velmi výraznou roli a na ní se nabalují kytary, klavír, metalové skřehotáky, ženské vokály, syntezátory. Mohl bych jen zopakovat z deset let staré recenze, že basa tu hraje hodně na sebe a nikoliv pro celek. Motivy i nálady se rychle mění, NYPHA se vás snaží neustále překvapovat, bohužel to začíná být po chvilce až únavné a příliš překombinované. Hotová přehlídka téměř všech metalových žánrů. Snaha o přílišnou rozmanitost tu často ruší či zabíjí atmosféru a rozbíjí skladby. Najdou se tu mnohá opravdu moc hezká, krásně aranžovaná místa, ale jako celek album nefunguje. Kdyby mě tato nahrávka zastihla před dvaceti lety, asi bych z ní byl naprosto nadšený, v současnosti jde spíše o progresivně - metalové retro, které dá vzpomenout na kořeny metalu pro brejlaté intelektuální máničky.
6 / 10
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.