Tech/BDM monštrum WORMED vydalo v marci tohto roku svoj tretí dlhohrajúci album a osobne mám z neho naozaj veľkú radosť, dnes to ale veľmi rozpisovať nebudem, keďže v zásade platí to, čo o predošlom, tri roky starom „Exodromos“ (Najprv teda k organizačným zmenám – s „Krighsu“ sa Madridčania presťahovali od Willowtip Records k Season Of Mist a novým bubeníkom sa v roku 2014 stal G-Calero. Zvyšok zostavy po starom, keďže čo funguje, to netreba opravovať, a WORMED sú navyše natoľko špecifickí, že aktuálni členovia by mohli byť aj tak trochu nenahraditeľní. Dúfam, že odchod gitaristu J.Olivera, ktorý sa oficiálne rozlúčil 13. júna tohto roku, to nepotvrdí.
Novinka má necelých 35 minút a obsahuje desať skladieb, pričom osmička „57889330816.1“ je skôr sci-fi industriálne intermezzo plné znepokojivých ruchov, podfarbujúcich zlovestný recitatív. Zvyšná deviatka prináša pre skupinu typický mimoriadne brutálny, výbušný, absolútne odľudštený natlakovaný death metal, postavený ale na veľmi technickej, komplikovanej, často pokrútenej a disharmonickej hre. Našťastie sú tieto skladby paradoxne vo výsledku skôr priamočiaro zdrvujúce a ohromujú hudbou ako takou, nie bežnému vnímaniu odolávajúcou až zvrátenou pretechnizovanosťou, ktorá ma odradila napríklad u GIGAN.
V prípade WORMED je ich zmes často strojovo, kyborgsky pôsobiacich riffov, náklepov, explózií zlovestných harmónií a niekedy skoro bolestivých disharmónií, oživených nasamplovanými, bázeň z nekonečných a ďalekých priestorov vyvolávajúcimi zvukmi fungujúcim soundtrackom k desivým príbehom odohrávajúcim sa buď svetelné roky ďaleko a hovoriacim o živých formách, s ktorými sa stretneme až v budúcnosti, prípadne k obrazom ukrytým hlboko v ľudskom podvedomí či k víziám ďalších stupňov ľudskej evolúcie. Na pôsobivosti im dodáva čistý, čitateľný, ale na druhej strane drviaci zvuk, a zbierka Phlegetonových extrémnych vokálnych registrov. Sťažnosti na „nezrozumiteľnosť“ sú neopodstatnené, BDM má znieť neľudsky, v prípade tejto bandy obzvlášť.