Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
A jsou tady zas. Nebo spíš a je tady zas. Už potřetí. Jedno z nejsevřenějších spojení pravověrné elektroniky s tvrdostí a průrazností metalu. Co je nového? Celkem dost! Rémi Gallego začal do své směsice industrialu, dubstepu, djentu, chiptube a mathcoru mnohem více než kdykoliv před tím roubovat živou kytaru a to nejen v tom smyslu, že „přiživuje“ hutnost záseky, ale rozehrává i sólové melodie.
Noví THE ALGORITHM jsou tedy o poznání víc kytaroví a živí. To samé se dá říci i o pestrosti výrazových prostředků. V mnohých ohledech má „Brute Force“ důraznější a drsnější rytmiku, kdy vás místy dvojšlapka zadupává do země jako vykosorychlostní pneumatické kladivo. Na druhou stranu tu Rémi rozehrává i atmosféričtější plochy, které rozmělňují tanečnost a soustřeďují se i na odvyprávění určitého hudebního příběhu. Skladby mají více dějovosti a jsou z mého pohledu méně zbrklé, ačkoliv je celek stále založen na neustálé hudební metamorfóze jak prostředků, tak rytmů, které se neustále proměňují a poskakují.
Jsou tu ale i vyloženě relaxační chvíle, ve kterých se v porovnání s tvrdými nasekanými beaty netlačí na pilu téměř vůbec, jako například skladba „Userspace“, což je v ostrém kontrastu s vyloženě buldozerně nasekanými podladěnými kytarami, například v meshukopíráku „Deadlock“. To jsou dva mantinely, mezi kterými zuří dynamická válka elektroniky a tvrdé kytarové hudby.
Jedna osobní poznámka. Pro mě jedna z nejlepších nahrávek tohoto roku pro sportovní účely. Skvěle se při tom plave i jezdí na kole ;).
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!