OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Přiznám se, že do poslechu nové desky HOUR OF PENANCE se mi zpočátku vůbec nechtělo. Příčinou budiž tři roky stará nahrávka “Regicide”, jež italské kvarteto nasměrovala definitivně mimo vysoké standardy vytyčené přelomovou “The Vile Conception” a především pak zatím nejlepší sbírkou “Paradogma”. Samozřejmě, od vydání sedm let starého vrcholu diskografie uběhlo již sedm let, HOUR OF PENANCE mezitím prošli několikanásobnou obměnou sestavy (odchod Francesca Paoliho budiž tou nejvíce razantní) a dnes už prostě produkují tak trochu jiný death metal, než byla ona syrová a výbušná směs čerpající z odkazu HATE ETERNAL, NILE nebo ORIGIN. Nezbývá nám nic jiného, než se s tím smířit, a pokusit se na tvorbu Římanů podívat i z dalších úhlů pohledu než pouze z toho žánrově ostře vyhraněného.
Před rozborem nové kolekce jsem si dal ten čas, několikrát po sobě si naordinoval poslech předešlých výlisků “Sedition” a “Regicide” a opět jsem byl nucen konstatovat, že první jmenovaný je zcela jasně lepší toho druhého. HOUR OF PENANCE už pravděpodobně nikdy nebudou diktovat tak přísně jako v časech “The Vile Conception”, nicméně mají kvality začít vítězit v jiných disciplínách než je ona nesmlouvavá, přísně deathmetalová, nepřipouštíc žádné výhybky, žánrové odbočky či kompromisy. “Post-Paradogmovské” období takových disciplín nabízí hned několik. Pokud chcete příklady, jmenuji “The Seas Of Light”, “Sedition Through The Scorn”, “Deprave To Redeem” a především pak “The Cannibal Gods”, o které dnes zcela jistě nemluvíme naposledy. Místo direktivního, “straight to face” a žánrově čistokrevného tight death metalu nastupuje větší komplexita, variabilita ale i četné hrátky s melodiemi či atmosférou. Na “Sedition” se tento model ještě osvědčil, na “Regicide” však již o poznání méně.
HOUR OF PENANCE natočili jasně nejpestřejší desku své kariéry. I přes četné melodické vsuvky a atmosférické odbočky si Italové dokázali zachovat jak deathmetalovou přímočarost, tak svou pověstnou nadzvukovou rychlost (pravda nesype se tak extrémně často jako v letech minulých, nicméně i tak Římané velmi často jedou na plné obrátky). Variabilní, hezky strukturovaná deathmetalová sbírka určená pro méně ortodoxní žánrové posluchače. Za mě dobré, po “Regicide” je “Cast The First Stone” skutečně nečekaně příjemné překvapení.
HOUR OF PENANCE natočili jasně nejpestřejší desku své kariéry. I přes četné melodické vsuvky a atmosférické odbočky si Italové dokázali zachovat jak deathmetalovou přímočarost, tak svou pověstnou nadzvukovou rychlost. Variabilní, hezky strukturovaná deathmetalová sbírka určená pro méně ortodoxní žánrové posluchače. Za mě dobré.
7,5 / 10
Paolo Pieri
- zpěv, kytara
Giulio Moschini
- kytara
Marco Mastrobuono
- baskytara
Davide Billia
- bicí
1. XXI Century Imperial Crusade
2. Cast The First Stone
3. Burning Bright
4. Iron Fist
5. The Chains Of Misdeed
6. Horn Of Flies
7. Shroud Of Ashes
8. Wall Of Cohorts
9. Damnatio Memoriae
Misotheism (2019)
Cast The First Stone (2017)
Regicide (2014)
Sedition (2012)
Paradogma (2010)
The Vile Conception (2008)
Promo 2007 (demo) (2007)
Pageantry For Martyrs (2005)
Disturbance (2003)
Promo 2000 (demo) (2000)
Vydáno: 2017
Vydavatel: Prosthetic Records
Stopáž: 34:03
Produkce: Marco Mastrobuono
Studio: Kick Recording Studio
Artwork: Gyula Havancsák
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.