Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Táto pozitivistická náladovka mala byť zmapovaná už minulý rok, vinou chyby v matrixe však prichádzame s narýchlo zbúchaným dreveným krížom po funuse až dnes. Že je lepšie neskoro, ako nikdy, sa môžete presvedčiť, ak z aktuálneho zárezu agilného gitaristu niečo ochutnáte.
Joe Bonamassa platí v rock´n´rollovej obci dlhé roky za extrémne produktívneho človeka. Jedenásta štúdiovka v priebehu 16 rokov je toho presvedčivým dôkazom. Keďže nie vždy sa pri takej kadencii zadarí trafiť klinec po hlavičke, hral minule Joe tak, ako hral, a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo. Všetko sa opäť na dobré obracia s novinkou „Blues Of Desperation“.
Úvody albumov Joe vždy vedel. Či už v nedávnej minulosti šlo o „Slow Train“ alebo frajerskú návykovku „Dislocated Boy“, práve v týchto exemplároch uhladený Američan napichol zlatú žilu neandertálskej pudovosti, vďaka ktorej si zajtra budete na internete obzerať nový sprchový kút. Na novinke sa tento „pure joy“ demolačný index znásobuje – trvanlivosť je asi štvornásobná. 24 minút hrajúce úvodné štvorkombo jednoducho zabíja:
Rozpustilá otváračka „This Train“, prostučkým riffom bez okolkov v dobrom útočí na prvú signálnu sústavu. Hladné hrdzavé gitary sa zahryzujú do vášho vedomia a v sekunde roztancujú mozgové bunky. Nech už mali v pláne robiť čokoľvek, musí to na hodinku ísť bokom. Áno, už zase!
Nepoľavujeme – v tretej „Drive“ sa rock´n´rollová artiléria utíši, avšak rozjímavo klusajúca balada je čírou esenciou blues – dobre skrytý čierny kôň, ktorý sa stáva mojím favoritom, akonáhle nenápadné perkusie lemujúce úspornú, no ohromne sugestívnu Joeovu gitaru, odovzdajú rytmickú štafetu klasickým bicím nástrojom.
Bonamassa triafa do čierneho aj v ďalších skladbách – dlhočizná „No Good Place For The Lonely“ sa síce v druhej časti vyprofiluje ako onanistická vložka pre Joeove prstíky, hladné po kvalitných sólach. Celá skladba vás však vcucne cez ústredný hravý „nothing box riff“ - v hlave vám bude hrať presne vtedy, keď si po reštarte vášho telefónu budete chcieť spomenúť na jeho pin, prípadne keď profesor na skúške, cítiac vaše okno na sto kilometrov, víťazoslávne zahlási: „počúvam Vás, kolega“.
Takéto príjemné prekvapenia nájdeme umne rozhádzané po celej doske - nečakane mysterióznym nádychom disponuje entreé titulnej „Blues Of Desperation“. Pridajme texty pre žáner symptomatické („you left me nothing, baby, nothing but the bill and the blues“) a máme tu lexikón súčasného bluesrocku.
Je to tak. Takýto vyrovnaný album Joe Bonamassa nenahral od čias „Dust Bowl“, či možno až „Sloe Gin“. Po akosi narýchlo zlátanom predchodcovi nám v ušiach zostala pachuť autorského vyčerpania, „Blues Of Desperation“ však opäť šliape a nádherne si ho vychutnáte či už za volantom, alebo aj v pohodlí obývačky. V prvom prípade vám bude jedno, či sa dostanete do cieľa skôr ako traktor, v tom druhom možno v sebe objavíte netušené tanečno-analfabetské fintičky pre blížiacu sa plesovú sezónu.
Silné riffy, pohodová atmosféra, chytľavé melódie – na procese vzniku novej dosky je spätne vidieť, že gitarové majstrovstvo jedného z najlepších súčasných bluesrockerov tentokrát nie je samoúčelné - aj vďaka produkcii Kevina Shirleyho ostalo skutočne "len" vyjadrovacím prostriedkom Joeovho skladateľského potenciálu. Joe primárne nehrá egom, v prvom rade tu ide o pieseň samotnú. V tomto žánri by vždy malo.
Je to jedna veľká frajerská jazda. Dámy a páni, Joe Bonamassa poliaty živou vodou.
1. This Train
2. Mountain Climbing
3. Drive
4. No Good Place For The Lonely
5. Blues Of Desperation
6. The Valley Runs Low
7. You Left Me Nothin´But The Bill And The Blues
8. Distant Lonesome Train
9. How Deep This River Runs
10. Livin´ Easy
11. What I´ve Known For A Very Long Time
Diskografie
Redemption (2018) Blues Of Desperation (2016) Different Shades Of Blue (2014) Driving Towards The Daylight (2012) Dust Bowl (2011) Black Rock (2010) Live Trom The Royal Albert Hall (2009) The Ballad Of John Henry (2009) Live From Nowhere In Particular (2008) Shepherds Bush Empire (Live) (2007) Sloe Gin (2007) You & Me (2006) Had To Cry Today (2004) Blues Deluxe (2003) So, It's Like That (2002) A New Day Yesterday, Live (2002) A New Day Yesterday (2000)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2016 Vydavatel: Mascot Records Stopáž: 1:01:41
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.
Finský prog-power metal, který vykresluje kouzelné melodie a nápadité kytarové a hlavně klávesové instrumentální variace. Jde o one-man projekt, to je i kámen úrazu, nevýrazný zpěv spíš ruší a syntetické bicí také nic moc. Škoda, jinak super poslech.