OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ještě před tím, než jsem šel do kina, mi neuniklo celkem velké "haló" kolem tohoto filmu. Zkazky o tom, že jde o nejlegračnější marvelovku a úplně něco jiného, než byly předchozí filmy, ve kterých se pohybovali Avengers, nešlo ignorovat. Takže se usazuji do křesla kinosálu a očekávám tu řachandu. A… ona se nekoná. Dokonce se vám musím svěřit, že jsem se ani jednou během filmu nesmál nahlas, naopak mám pocit, že jsem snad jednou nebo dvakrát naopak zavřel oči.
Tím ale nezastírám, že podtón filmu je výrazně odlehčenější, než jakýkoli jiný Thor nebo Avengers, a svým naturelem má rozhodně nejblíž ke Strážcům galaxie. Rozhodně ovšem nemá ambice ze mě ždímat slzy smíchu. Thor, který padá na schodech, dostává ránu balónem do obličeje nebo se dohaduje s Hulkem o tom, kdo je větší hrdina – to na mě fakt nefunguje. Celkem hezky se pracuje s chemií některých postav, ať už je to vztah Loki versus Thor nebo třeba i krátce Dr. Strange, jenž se tu mihne. I přesto musím konstatovat, že jsem se víc nasmál při hororu "To", což mi tedy ve finále přijde dost divný.
Občas jsem měl pocit, že vznikla parodie, kde sami sebe hrají některé originální figury, a stále to má velmi velkorysý rozpočet původních Avengers.
Zápletka má téměř shakespearovské kulisy. Odin vyklízí Asgard a na scénu vchází jeho zapomenutá prvorozená dcera, bohyně smrti Hela, která se snaží zotročit všechny světy. Sám Thor uvízne na zvláštní planetě plné odpadků, které vládne trochu sjetý Jeffa Goldblum, provozující zápasy v obrovské aréně. Všichni tu vypadají trochu bizarně a všechno funguje tak, až má jeden má pocit, že tu každý musí brát nějaké drogy.
Víc netřeba prozrazovat, stejně všichni víme, že se to na konci nějak skoulí a bude u toho velká bitevní vřava v CGI. Oproti posledním Strážcům Galaxie tu máme opět celkem necharismatického záporáka – vlastně první marveláckou záporačku, ze které jsem přesvědčen, že by šlo vytřískat mnohem více. Nejen proto, že Helu hraje Cate Blanchett.
Co za to opravdu stojí, je výtvarná a hudební část filmu. Výjev, v němž Hela bojuje s armádou Valkýr, je opravdu velkolepý, a zpomalený záběr, jak na sebe v aréně skáče Thor a Hulk, je doslova ikonický. Jako prdel na hrnec pasuje hudba, která je napěchovaná osmdesátkovými synťáky. V případě, že se Thor žene do bitvy, spouští se automaticky „Immigrant Song“ od LED ZEPPELIN, který nápadně připomíná hlavní motiv Wonder Woman. I tohle na mě působí jako dokreslení stylu humoru filmu. Klobouk dolů před Markem Mothersbaughem. V tomto ohledu odvedl skvělou práci.
Jako osvěžení, zajímavost a odbočka v rámci Marvelu budiž. Film má samostatný příběh a nijak zásadně neposunuje hlavní dění směřující k Infinity War. Pokud by ale měl být i další Thor crazy akční komedií v tomto duchu, rychle se toho člověk přejí.
Očekávaná řachanda se nekonala, ale některé scény bych nechal zarámovat.
6,5 / 10
USA, 2017, 130 min
Režie: Taika Waititi
Předloha: Stan Lee (komiks), Larry Lieber (komiks), Jack Kirby… (více)
Scénář: Eric Pearson, Craig Kyle, Christopher Yost
Kamera: Javier Aguirresarobe
Hudba: Mark Mothersbaugh
Hrají: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Cate Blanchett, Tessa Thompson, Idris Elba, Jeff Goldblum, Anthony Hopkins, Karl Urban, Zachary Levi, Ray Stevenson, Benedict Cumberbatch, Tadanobu Asano, Taika Waititi, Clancy Brown, Lou Ferrigno, Stan Lee, Rachel House, Rob Mayes, Sam Neill, Matt Damon, Luke Hemsworth, Charlotte Nicdao
Kolega RIP se opět mýlí, neboť, jak známo, nežere maso, tak nepozná vtip. Taika Waititi natočil neuvěřitelně barevnou osmibitovou arkádu, která je humoru plná, byť ne vždy humoru úplně dotaženého. Ale velká část fórů je skvělá, tempo je svižné, Jeff Goldblum k pomilování, gladiátorská planeta odpadků výtvarně lahodná, Thor sebe-ironický a některé momenty, no, prostě tak trochu jalově marvelovské. Celek ale patří do top 5 multiverza společně s Doktorem Strangem, druhým a třetím Kápem a prvním Iron Manem.
Mal to byť zábavný popkorňák. A to aj bol. Možno až príliš zábavný lebo to už bolo na komédiu. No ja tie komiksovky môžem.. a na túto vec sa pozeralo obzvlášť dobre. Za mňa soundtrack kus odfláknutý. To chcelo spoluprácu s Carpenter Brut...to by bol len nárez
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.