Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je to už více jak rok, co toto album spatřilo světlo světa, já se k němu ale stále vracím a stále mi chybí mít tu o něm pár řádků. Debut KALLE s albem „Live From The Room“ byl neobyčejně silný a po roce prověřování musím říci, že se na něj podařilo velmi důstojně navázat. Táborský tandem dál rozvíjí jednoduché, minimalisticky působící písničky, kterým podmanivost propůjčuje Verčin neopakovatelný zpěv. Jeho prostřednictvím dokáže skladbám dodávat opravdu pestrou škálu emocí, které nikdy nepůsobí nějak přehnaně nebo teatrálně.
Od doby, kdy jsem je viděl poprvé na punkových akcích, kde působili jako zjevení, dokázali vyhrát několik cen a začít vyprodávat kluby. To, co bylo před pár lety nové a neokoukané, je nyní pevně usazené. KALLE našli svoji cestu v pomalých intimních skladbách, které se pohybují na několika málo motivech, jedou si svojí slowcorovou, poklidnou, repetitivní cestou, která má tendenci vás konejšivě houpat v bezpečném přístavu, kde nejsou žádná ostří.
Tam, kde člověk na minulém albu cítil experiment, teď dostává nyní jistotu. David od doby, kdy v obýváku nahrál „Live From The Room“, začal aktivněji nahrávat a jeho zkušenost i aranžérský cit se jednoznačně promítá do výsledku. Pracuje se tu s více nástroji, více se zapojují dobarvovátka, dvojhlasy. Celková proaranžovanost skladeb je dotaženější a rozhodně to není na úkor upřímnosti a určité čistoty, kterou KALLE měli na počátku.
Novinkou posledních týdnů je nová živá sestava KALLE, která není jen dvojčlenná, ale obsahuje další čtyři členy, kteří mohou z jejich koncertů udělat ještě větší zážitek než doposud. Doteď jsem na každém koncertě vždy musel obdivovat, jak oba dva zvládnou všechny efekty, samplery, nástroje a hlas ukočírovat živě a ještě do toho protlačit tu citovost, kterou jejich tvorba potřebuje. Z toho, co jsem zatím slyšel, budou KALLE s akustickou kapelou naprostá pecka, která může jen s trochou snahy solidně bodovat za našimi hranicemi.
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.