PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Když rouhání, tak v podání DEICIDE, když kacíř, tak Glen Benton. Neznám zřejmě prvotřídnějšího a špičkovějšího rouhače, než je právě on. Když to se svými parťáky, mezi které nově přibyl i kytarista Mark English z MONSTROSITY, rozbalí, jakoby z jeho úst všemi směry hustým proudem stříkal všechen hnus a špína, které se kdy nabalily na církev, a pod jeho pohledem, zdůrazněným obráceným křížem vypáleným do čela, by se mohly klidně roztřást kolena nejednomu fráterníkovi. Zároveň to však všechno bezpochyby má i odpovídající deathmetalovou důstojnost, jež jakoby doslova odrážela kostelní chlad, typický kostelní odér a vůbec to, že kostel zkrátka není místo, kde má být člověku dobře.
DEICIDE death metal vždycky uměli, o tom není nejmenších pochyb. Však také byli kdysi jednou ze sudiček, která stála u kolébky tehdy ještě mladičkého hudebnímu stylu, a dávala mu do vínku brutalitu, vytrvalost a charizma. Od těch časů však už uběhl nějaký ten pátek, což ovšem mělo na floridskou stálici pramálo vlivu. Jsou tu pořád, čas od času se připomenou stylově téměř krystalicky čistým albem smrtícího kovu, a čas od času se jim to také moc pěkně povede. Ale to se samozřejmě od mistrů svého oboru očekává.
Nejinak tomu je i s „Overtures Of Blasphemy“, jejich dvanáctým řadovým albem po relativně dlouhých pěti létech studiové pauzy, paradoxně s názvem napovídajícím spíše jakémusi drobnému úvodu před čímsi obrovským. Ale nic takového se zde tentokráte nekoná. Tyhle jakoby „předehry“ jsou totiž naopak hlavním dějem výpravného představení šťavnatého klasického death metalu, vezoucího se na vlně mimořádně pulzujícího riffování, kouzelných melodií a samozřejmě výstavního murmuru ústřední kacířské postavy.
První polovina alba, to je doslova a do písmene jateční slavnost. DEICIDE sypou z rukávu silné a vzrušivé motivy jeden za druhým, až z toho jednomu uši přecházejí. Hromové burácení v „One With Satan“, megavýplach „Crawled From The Shadows“, jízda po sterilizačním pásu „Seal The Tomb Below“, krvavý flusanec „Compliments Of Christs“ a „All That Is Evil“, vyšperkovaná o powermetalovou střední pasáž, za níž by se nemuseli stydět ani třeba takoví RUNNING WILD, samozřejmě ve svých nejlepších létech. On vůbec sklon k maličko vzdušnější kytarové hře je něčím, co albu i v dalších skladbách vydatně pomáhá zdůraznit jeho celkový výraz a já si říkám, proč ne. Kapelu poznáte tak jako tak po prvním taktu, a že trochu ubrala na smrtící ortodoxnosti jí momentálně jenom prospívá.
Čtěte také: DEICIDE - The Stench Of Redemption / recenze
Ale jedeme dál, taneček přes dvě pekla neomylně pokračuje ve vysokém tempu, přestože nasazení úvodní pětice skladeb si už tak neochvějně neudrží. Dalším parádním sólem se blýskne „Anointed In Blood“, po níž se zase jako blesk po hromosvodu sveze „Crucified Soul Of Salvation“, vyšperkovaná zvučnými záseky. Dokonale natlakované refrény poté předvedou „Defying The Sacred“ a „Consumed By Hatred“ a dílo zkázy dokoná závěrečná „Destined To Blasphemy“, pekelným kladivem zatloukající 666 hřebů nenávisti do bran všech svatostánků všehomíra.
Tohle jsou zkrátka legendární DEICIDE v kostce a přesně takhle mají znít. Jsem moc rád, že o nich takto můžeme hovořit i v prvním roce čtvrté dekády jejich unikátně blasfémické existence.
Rouhání je pro nás evergreen.
8 / 10
Glen Benton
- zpěv, baskytara
Kevin Quirion
- kytary
Mark English
- kytary
Steve Asheim
- bicí
1. One with Satan
2. Crawled from the Shadows
3. Seal the Tomb Below
4. Compliments of Christ
5. All That Is Evil
6. Excommunicated
7. Anointed in Blood
8. Crucified Soul of Salvation
9. Defying the Sacred
10. Consumed by Hatred
11. Flesh, Power, Dominion
12. Destined to Blasphemy
Overtures Of Blasphemy (2018)
In The Minds Of Evil (2013)
The Complete Roadrunner Collection 1990-2001 (2013)
To Hell With God (2011)
Till Death Do Us Part (2008)
Doomsday L.A. (2007)
The Stench Of Redemption (2006)
Scars Of The Crucifix (2004)
The Best Of Deicide (2003)
In Torment In Hell (2001)
Insineratehymn (2000)
When Satan Lives (1998)
Serpents Of The Light (1997)
Once Upon The Cross (1995)
Amon: Feasting The Beast (1993)
Legion (1992)
Deicide (1990)
Vydáno: 2018
Vydavatel: Century Media
Stopáž: 37:56
Produkce: Jason Suecof Studio: AudioHammer Studios, Florida
-bez slovního hodnocení-
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.