Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
K predchádzajúcemu albumu „New Bermuda“ som mal výhrady a skôr sa mi zdalo, že to s DEAFHEAVEN ide z kopca, sťaby jednou z dlhej rady obetí vlastného úspechu. Dokonca som prorokoval bližšiu zrážku ich tvorby s doménou, v ktorej sa pohybujú ALCEST. Po napočúvaní už nie tak horúcej novinky „Ordinary Corrupt Human Love“ musím prehlásiť, že som sa dokonale mýlil. Novinka hipsterov z Kalifornie, ku ktorým budeme často priraďovať prívlastok „post“, je podľa mňa skokom správnym smerom.
Už úvod v podobe „You Without End“ má potenciál solídne prekvapiť, nakoľko znie akoby ANATHEMA načrela do blackmetalovej studnice nápadov. Komplexné klavírne linky, pomalé tempo, hovorené slovo a citlivý ženský vokál navodia prekvapivú introspektívnu atmosféru. Len preto, aby bola v časti, kedy sa ozve ostrý vokál G. Clarka, posunutá až do sféry ľahkej bizarnosti. Už v tomto bode stopáže je zrejmé, že máme dočinenia s veľmi pôsobivým, i keď iste polarizujúcim materiálom.
„Honeycomb“ zatiahne skôr prezentovaný post-rockový koncept poriadne hlboko do blackmetalových vôd bez toho, aby sme nápady donekonečna rozomieľali na neidentifikovateľný, medzi zubami škrípajúci prach ako tomu bolo v minulosti. Materiál kompozične krásne graduje a vyhrávky neslúžia len na vypĺňanie hluchých medzier, ale sú nosnými časťami vytvoreného konštruktu. Zbesilá rytmika tak ostro kontrastuje s vyložene rockovými riffmi a vyhrávkami so širším emocionálnym presahom zabiehajúcim kamsi do vôd (post?) doom metalu. Táto ďaleko výraznejšia práca s jemnejšou hudobnou formou určite nebude po chuti priaznivcom „New Bermuda“. Doslova dojemný záver „Glint“ potvrdí...
Napriek tradične masívnej dĺžke skladieb sú tieto vystavané omnoho precíznejšie, každá s komplexným hudobným príbehom, ktorý plynie veľmi stráviteľným spôsobom. Za geniálny považujem zvuk a tiež mix nahrávky, ktorý jednotlivé nástroje umiestňuje presne tam, kde majú v každej pasáži byť (spomínal som skvelé bicie?). Vyváženosť všetkých častí hudobného spektra len podtrhuje kvalitný skladateľský rukopis. Neviem tak identifikovať vyložene slabé miesto alebo miesta a mám pocit, že práve na svojom treťom albume našli DEAFHEAVEN svoju optimálnu podobu.
Všetko s čím kapela doteraz pracovala, padlo konečne na svoje miesto a „Ordinary Corrupt Human Love“ sa posúva týmto na ďalšiu úroveň. U mňa jednoznačne na dominantné miesto v ich diskografii. V závere nebudem nič múdro predikovať, zostanem so suchým a otrepaným konštatovaním, že tu mám(e) jeden z TOP albumov tohto roka.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.
I přes původní vize, že nová deska Nicka Cavea ponese optimistickou auru, propadá se "Wild God" do pochmurných nálad a svou tísnivou atmosférou umí sevřít posluchače do kleští. Přesto je "Wild God" o kus písničkovější než minulé desky, což je za mě dobře.