Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tento osobitý zpěvák z USA se po rozpuštění ne zcela doceněných neopowerthrashových NEVERMORE a účasti na úspěšném comebacku kultovních powermetalových SANCTUARY pustil do příprav svého druhého sóloveho alba, tentokráte za pomoci mladých brazilských muzikantů. Bohužel v období předprodukce v Rio de Janeiru náhle zemřel na zástavu srdce. Příčinou pak byla zřejmě cukrovka, jejíž léčbu vytrvale zanedbával. Naštěstí pro nás zmínění brazilci doslova vypiplali z demosnímků hlasové stopy svého guru a obalili je skvělými instrumentálními výkony.
Tato neplánovaná posmrtná tryzna se odehrává v kontrastu rychlých a volnějších skladeb, což potvrzuje hned její úvod, kdy krátký pomalý zádušní pochod vystřídá ostrý neothrashový monolit s „Nevermoreovsky“ podladěným zvukem kytar. Následující skladby, či jejich části, se nesou éterem v duchu měnících se nálad, vše doplňují moderní groovy záseky, uvolnění přináší progmetal za pomoci kláves či akustických kytar, slyšíme však i sveřepost tohoto stylu, zejména v gradujících melodických kytarových sólech. Co komplet spojuje a drží pohromadě je originální Daneův zpěv, i v našláplých pasážích jímavý svou hloubkou, občas netypicky přiškrcený do thrashového chrapotu. Tradičním trademarkem jsou pomalé, tesklivě klenuté refrény. Přes zmíněnou chválu vůdčího hlasu je ale v minoritních detailech znát, že v případě regulérního nahrávání by ze sebe Warrel vymáčkl ještě víc (v slabších momentech jej decentně podporuje dívčí sbor).
Vše výše zmíněné pak skvěle dokumentuje závěrečná téměř desetiminutová grandiózní suita „Mother Is The Word For God“, kdy se s posledními tklivými tóny houslí loučíme s tvorbou umělce, který odešel ve věku pouhých 56 let, zřejmě fyzicky i psychicky zdevastován, avšak plný tvůrčích sil, kterými nás mohl a měl ještě spoustu let oblažovat.
1. Ethereal Blessing
2. Madame Satan
3. Disconnection System
4. As Fast As The Others
5. Shadow Work
6. The Hanging Garden (Cover)
7. Rain
8. Mother Is The Word For God
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Místy tak trochu těžkopádný death metal, který ale sází jak na zajímavé technicky neotřelé provedení, tak na dusivě temnou atmosféru. Pekelný vokál navíc dodává na dramatičnosti. U mě to celkem funguje.