Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Třetí studiový zářez ohlašuje coloradská trojka PRIMITIVE MAN. Kapela, která od roku 2012 vydala nějakých sedmnáct nahrávek, z nichž jen tři jsou klasifikovány jako LP, dokázala za tu dobu ohlodat doom metal na kost a zdrsnit jeho povrch až téměř grindovým způsobem. I tentokráte mají svůj materiál postavený na ultrapomalých tempech, které mají jen málokdy tendence rozčeřit hladinu zlých kytarových ploch nějakým rychlým útokem. Děje se to ojediněle, ale děje se to. Například skladba „Menacing“, začínající hlomozícím blastem, je toho důkazem. Tyto pasáže jsou ale jen vzácným kořením v nekonečných lánech pozvolně plynoucí hrubosti.
Riffy budí dojem monumentální, ale velmi zahnívající hluboké nehybnosti. Jako když se díváte na amazonskou bažinu, ve které jsou určitě někde dole hladoví krokodýli. Podobný přístup mají PRIMITIVE MAN i k hudebním vývoji. V podstatě zůstávají na místě. Tu a tam nasají nebo spolknou více drone/noiseové špíny, jindy si víc zarifují, své pečlivě vykolíkované hájemství ale neopouští.
„Immersion“ si uchovává i náladovost, typickou pro PRIMITIVE MAN. Je to další soundtrack zkázy a zmaru. Je to hudba k pomalému pádu lidstva, pro chvíle, kdy nejvyšší stavby světa obrostou praskliny, předpovídající jejich pád. Deska je rezonantní a těžká. V tomto ohledu dospěla denverská trojice k mistrovství. Album ale díky tomu nemá čím překvapit. Jen se líně převaluje, jako obrovská starobylá nestvůra plná hlubokých vrásek a otevřených vředů.
PRIMITIVE MAN natočili naprosto očekávatelné album, které je po řemeslné stránce dotažené, surové a drtivé. Cokoliv navíc tu ale chybí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.