Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
OBVURT z kanadského Québecu sú riadne nový kolektív, rok vzniku 2020, ale členovia sú na scéne vskutku dobre zapísaní. Philippe Drouin (UNBREAKABLE HATRED) gitary, vokály, Olivier Pinard (CATTLE DECAPITATION, CRYPTOPSY) basgitara, Samuel Santiago (ex-FIRST FRAGMENT, GOROD) bicie. Už ste zvedaví? Tak len letmo, kapela je taká nová, že nie je ešte ani na Archívoch. Názov OBVURT je skladačkou zo slov „obvert“ a „hurt“ a jeho autorom je Philippe, ktorý ním odkazuje na osudový zvrat v živote, ktorým si prešiel. Ten stojí aj za príbehom prvotinou hudobnícky nadupanou trojkou spracovávaným. V skratke – čo všetko zažijete, ak ste gitarista a na zápästí vám vyhučí kostený výrastok, ktorý musí chirurgicky preč. Strach, hnev, frustrácia, myšlienky, spomienky, nádej, odhodlanie, s týmito témami sa tu pracuje.
Nahrávku otvára organové intro, ktoré môže v roku 2021 vyznievať aj ako klišé, aj ako lacnota typu „s týmto iste krok vedľa nespravíme“, ale je inšpirované J.S. Bachom. Toho Philippe ctí i cvičením jeho diel na gitare a nakoniec, ako úvod do drámy poslúži. Nasledujúce kvinteto skladieb zaujme skôr vyspelosťou a vypracovanosťou než nejakou treskúcou originalitou, ale v rámci technického a brutálneho death metalu je „The Beginning“ vskutku impozantným vstupom na scénu, aký sa od ľudí so skúsenosťami s hraním vo virtuóznych extrémnych telesách očakáva. Je to technické, ale prístupné a funkčné, žiadna prázdna predvádzačka, a zároveň ide o vyslovene nárezový a útočný death metal. Veľmi dobre tu funguje brutalita „suffocationovských“ UNBREAKABLE HATRED a výbušnosť CRYPTOPSY, od ktorých si OBVURT berú aj technické podanie a kompozičnú vyšperkovanosť v spolupráci s atmosférou. Tretím kúskom do skladačky je melodika a istá náladovosť, ktorá dostáva presne toľko miesta, aby hudba ako celok nestrácala na drive a agresivite. Občas sa takto Philippe, Olivier a Samuel dostávajú až na hranicu výpravnej dramatickosti uctievaných brutalistov, u ktorých si žiadny dobytok nemôže byť istý hlavou. Ako celok je tu tech/BDM sťa z učebnice, ktorý po poctivom vstrebaní bude baviť dlhodobo. Nahrali ho v auguste minulého roku pod producentským dohľadom Christiana Donaldsona z CRYPTOPSY.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.