Slíbil jsem si, že kroky tvůrčí a producentské dvojice Phil Lord a Christopher Miller budu sledovat bedlivěji. Tato dvojka stojí za animákem "Zataženo občas trakaře", "Lego Movie" a podíleli se i na naprosto famózní a originální komiksové jízdě Spider-Man: Into the Spider-Verse. Malé dozvuky právě jejich animovaného Spidermana cítím i zde. Hlavní hrdinka Katie je totiž mladá animátorka a film tak občas mění svůj styl a chvilkami se láme do stylu, kterým tvoří své filmy. Ale to je už jen taková třešnička na dortu.
Ve středu příběhu je rodina Mitchellových, která má své problémy. Otec by nejraději žil ve srubu v lese, nerozumí technice a chce zpět svoji malou holčičku, která se nyní chystá na vysokou školu s grafickým zaměřením. Už si s ní zdaleka nerozumí tak, jako když jí bylo pět a byla to „tátova holka“. Mimochodem, ačkoliv to film nijak okatě netematizuje, tak hlavní hrdinka je lesba. Ale nikdo o tom moc nemluví a poznáte to jen z několika detailů, které se berou jako samozřejmost. Mamka Mitchellová se trápí tím, že její rodina není dokonalá a neustále šilhá po sousedech, již mají skvěle poladěný Instagram a cvičí hromadně jógu. Do rodiny patří ještě synek posedlý dinosaury a zvíře u kterého si nemůžete být jisti jestli je to pes, vepř nebo bochník chleba s nohama. Zkoušel jsem to googlit a má to být mopsík.
Na úplně jiném místě ve světě probíhá odhalení nového produktu. Mladý geniální ajťák Mark Bowman ve stylu Steva Jobse představuje novou generaci výrobků. Po mobilu a dalších domácích výrobcích s čipem značky „pal“ přichází domácí multifunkční robot. Pak přijde zlom. Umělá inteligence z telefonu převezme vládu nad světem. Všechno začne vypadat trochu jako zombie apokalypsa, jen s tím rozdílem, že místo zombíků tu jsou roboti, kteří chytají lidi do matrixáckých kontejnerů, kde mají k dispozici wifi. Je to šílené. Ano. Jsou za tím i zajímavé myšlenky? Také ano.
I přes sexuální orientaci hlavní hrdinky film adoruje naprosto tradiční konzervativní rodinné hodnoty a současně velmi přestřeleným způsobem upozorňuje na to, jak moc nás v současné době obklopuje technologie. Současně ale neříká, že všechna je zlá. Součástí rodiny se stávají i dva roboti odpojivší se od hlavní umělé inteligence, kteří začnou Mitchellovým pomáhat. Už po první půlhodině vám bude jasné, co se musí stát a kam to celé spěje. Příběh není nijak originální. Mitchelovi čelí robotické apokalypse, kterou řídí centrální umělá inteligence z mobilního operačního systému, která chce vyhladit lidstvo, protože ji její tvůrce chce nahradit novější verzí. Dobře, tak když to takhle napíši, tak si uvědomuji, že nic s tímto scénářem jsem ještě ani neviděl, ale chci tím říci, že jednotlivé dějové zvraty jsou jednoduše odhadnutelné. Spíše mě tu velmi baví maličkosti, jako je právě kombinovaná grafika nebo situační humor, který často hraje na první signální, ale funguje. Pokud chcete nenáročný hravý animák na víkend, tak je to tohle.