Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Čo majú trutnovskí thrasheri nového od „About Us Without Us“ spred troch rokov? Predovšetkým zmenili polovicu zostavy a vydali nový album. „Digitotality“ už nahrávala nová rytmická sekcia, basgitarista Aleš účinkuje aj v česko-amerických FINAL FLAG, bubeník Tomáš v OKULT a PIT FULL DEATH, kde by malo ísť o death, resp. thrash/death metal. Ak sa táto zmena na hudbe a zvuku kapely nejako odzrkadlila, tak jedine k ešte lepšiemu.
V porovnaní s minulým albumom časový rozsah narástol o sedem minút, počet skladieb poklesol o jednu, dá sa teda povedať, že hudobníci sa rozhodli vyjadriť o čosi kvetnatejšie a tak v predposlednej inštrumentálke „Oumuamua“ (pred pár rokmi Slnečnou sústavou odniekiaľ z neznáma šikmo preletelo zvláštne podlhovasté kozmické teleso, podozrievané aj z toho, že by nemuselo byť len nejakým ďalším asteroidom, ale už je to jedno, je ďaleko) prekračujú deväť minút a záverečná vec má štedrých osem. Napriek tomu je jedna aj druhá veľmi metalového rázu, prvá uprednostňuje stredné dôrazné tempo a pôsobivé harmónie, nechýba „vesmírna“ melodická pasáž, ktorá na pár sekúnd pripomenie dokonca HAWKWIND, druhá je v zásade nárez s atmosférou a inštrumentálnym zakončením.
Celkovo EXORCIZPHOBIA rozvíjajú svoj thrash metal amerického štýlu 80. až 90. rokov, obohatený o prvky crossoveru či HC. Patrí sa uviesť, že české kvarteto má tento žáner zmáknutý na úrovni krajiny pôvodu, toto nie je žiadna upachtená kópia či neohrabaná napodobnenina. Naopak je to v pohode liga starých majstrov, nad ktorými po zvukovej stránke hádam aj víťazí, znenie z vychyteného Davosu je vskutku vydarené, výrazné, nabrúsené a plné. Veľmi energická a chytľavá hudba, ktorá vie v pravý čas agresívne zaútočiť i melodicky odľahčiť, síce tentokrát na mnohých miestach vyznieva až ako pocta starým ANTHRAX, nech už ide o spev alebo komponovanie a údernú melodickosť, ale je pravda, že ak by s týmito kusmi prišli newyorskí titani, boli by chválení a tak si pochvalu zaslúžia aj v Trutnove.
Občas mi pri počúvaní „Digitotality“ prídu na um aj spolky ako HEATHEN a celkovo treba oceniť variabilnosť materiálu, vyslovene výpraskové pasáže kapele idú takisto ako ich skĺbenie s náladovými vyhrávkami. Texty idú v línii starej školy, komentujú prevažne spoločnosť, myslenie, chamtivosť, stádovitosť a neistotu či pocit „sme ovládaní“, občas to vyznie ako klišé „ok, máme problém, po x-tý krát sme o ňom hnevlivo pohovorili, čo ďalej?“, inde zase „tu je to ako zbierka šokujúcich odhalení zo sociálnych sietí“, ale koľko ľudí, toľko pohľadov na vec. S textovým obsahom ide ruka v ruke pekne vypracovaný dystopicko-futuristický obal, vydarený aj s citom pre využitie na metalové ošatenie.
1. Desires of the Flesh
2. Corporate Dance
3. Digitotality
4. Profit at All Cost
5. Correct Opinions
6. Ancient Deception
7. Oumuamua
8. Perception Is the Key
Diskografie
Spiritual Exodus (2023) Live at 007 (živák) (2022) Friend of Lunacy (EP) (2021) Digitotality (2020) About Us Without Us (2018) Exorcizphobia / Catastrofy / Kaar (split) (2016) Lahar / Exorcizphobia (split) (2013) Something Is Wrong (2012) Remains of Early Years (živák) (2009) Disease Inside (EP) (2009)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2020 Vydavatel: Support Underground Stopáž: 42:23
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.
GOLGOTHAN REMAINS trochu pročistili zvuk a zvýraznili ULCERATE vibes. Nové EP je pořád hodně agresivní a inspirace novozélandskou ikonou (tentokrát přichází na řadu jejich pozdní tvorba) slouží spíše jako vydatná poleva než jako zásadní konstrukční prvek.