Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Poslední Watch Dogs pro mě byli mírným zklamáním, příběhovému DLC jsem přesto dal šanci a nelituji toho. Vrátit se do ulic futuristického Londýna v době, kdy jsou ve volném cestování stále nemalé zádrhele, bylo osvěžující. O to větší paráda to byla v tom, že se nevracíte jako anonymní postava z hackerské organizace, ale jako postava, kterou znáte z předchozích dílů. Ubisoft vyslyšel nářky fanoušků série nad jednou z největším slabin Watch Dogs: Legion. Tou byla absence silných charakterů. Odvážná herní mechanika, kdy jste si mohli do týmu naverbovat jakéhokoliv obyvatele města, měla nepříznivý vedlejší efekt. V anonymní skupině se rozplynuly charaktery. Zůstaly jen schopnosti a to bylo trochu málo, abyste si jakoukoliv z postav oblíbili nebo si k ní dokonce našli nějaký vztah.
Náhrada v DLC patří do zlatého fondu. Hlavní postavou je Aiden Pearce, za kterého jste hráli v prvním díle. Od té doby zestárnul, nabral zkušenosti a lehce zakysl. Jeho životní styl si vybral daň. I přes to cestuje do Londýna, kde žije jeho synovec. A hned v prvních minutách hry se začíná roztáčet příběh, do kterého velmi rychle promluví další kultovní postava Watch Dogs. Wrench je bez nadsázky nejvýraznější postavou celé série. Crustpunkový podivín, který téměř nikdy nesundá masku, se zálibou v hackování, elektrotechnice a výbušninách.
Děj je zasazen těsně za intro původní hry, kdy proběhl teroristický útok zvaný „Zero Day“, ale ještě se nestačila zformovat nová buňka hackerské organizace DedSec. Potkáváte tak postavy z původní hry, ale ty povětšinou netvoří hlavní dějovou linku. Ta se točí kolem dvou technologických organizací a snahy napřímo ovládat bojové roboty lidskou myslí. Ačkoliv příběh není nic špičkového, pro účely hry mi úplně dostačoval.
Oproti hlavní hře je největší změna v hlavních charakterech. Wrench má svůj nenapodobitelný smysl pro humor, Aiden svoji jízlivost. Oba hrdinové prochází vývojem a hlavně pak Aiden řeší celkem zásadní skvrny ze své minulosti. Právě to povyšuje prosté DLC nad hlavní hru. Obě velmi nesourodé figury tu skvěle fungují a vzájemně se doplňují.
Bohužel zůstalo i vše, co sráželo hlavní hru směrem k průměru. Podivný jízdní model aut a nepříliš velká nápaditost v misích. Většinou jde o to s někým si promluvit, někam se dostat a tam hacknout server nebo ukrást data. Většina herních mechanik zůstává stejná. Prostřednictvím vedlejších misí si můžete odemykat speciální schopnosti. Tady mám opět pocit promrhaného potenciálu. Se všemi těmi drony a technologickými hračkami šlo vymyslet mnohem nápaditější mise. Bohužel se nezměnila ani UI nepřátel, kteří se chovají stále stejně tupě.
Hlavně pro fanoušky série, kteří hráli oba dva první díly, ale bude mít DLC neopakovatelné kouzlo. V tomto ohledu vytáhl Ubisoft své největší trumfy a mě Bloodlines chytnul více než původní hra. Skvělá je i hrací doba, která se na střední obtížnost bude pohybovat nad deseti hodinami. Londýn je stále skvělou kulisou a "ray tracing" si tu užijete fakt naplno. Musím konstatovat, že od dob Zaklínače 3 tu asi nebylo tak důstojné DLC. Byť originální hra má do krále RPG přeci jen dost daleko.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.
Místy tak trochu těžkopádný death metal, který ale sází jak na zajímavé technicky neotřelé provedení, tak na dusivě temnou atmosféru. Pekelný vokál navíc dodává na dramatičnosti. U mě to celkem funguje.
Instrumentální postrocková klasika, která příliš nerozvlní stojaté stylové vody, ale má tu správnou jemnou atmosféru a i díky drobným přesahům například do progrockové či jakoby cinematic sféry nenudí. A to u současného post rocku není málo.
Zajímavý vánek z neočekávaného směru se objevil u power/progmetalových DGM, Italové nabrali směr do progrockového pravěku a v kombinaci s jejich powermetalovou energií je z toho neuvěřitelně svěží výsledek. A vůbec to nezní jako hloupé retro. Bravo.