OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Film, který mě v poslední době velmi potěšil a překvapil. Nenápadný a skvělý. Nedělal ho zkušený režisér, nehrají v něm oskaroví herci a netočil ho oceňovaný kameraman. Hudbu skládal člověk, co má jen pár filmových zkušeností. Přesto je to kus opravdu dobře odvedené práce. Je tu hrozně moc znát, s jakou láskou režisér Potsy Ponciroli k filmu přistupoval. Napsal si sám scénář a je vidět, že měl zcela jasnou představu o tom, jaký má být výsledek.
Ve své podstatě je to atmosférické, velmi zemité drama zasazené do kulis divokého západu. Ponciroli tu s minimálními prostředky vyčaroval parádní zážitek, který je sice na parametry jiných westernů velmi komorní, ale vůbec to nevadí. Má svoje napětí, uvěřitelnost a dokáže dostatečně ladně prokreslit charaktery, na kterých by vám mělo záležet.
Nacházíme se na farmě uprostřed řídce osídlené oblasti, kde žije osamoceně otec se synem. Toho vychovává přísně a snaží se, aby zůstal co nejdál od zbraní a násilí. Žijí spořádaným farmářským životem. Jednoho dne najdou kousek od své usedlosti napůl mrtvého muže, který má u sebe brašnu plnou peněz. A tím se roztáčí série událostí, končící spoustou prolité krve.
Velmi se mi líbí, jak film pracuje s hlavní postavou, jejíž charakter do značné míry obkresluje i základní kontury filmu. Na počátku unikavý, poněkud odměřený a úsečný biják se mění v něco, co má spád, silné vnitřní pětí i hloubku. To samé platí pro ústřední figuru. Ten zvláštně netečný a neprůstřelný pohled Tima Blaka Nelsona je tu vytěžen do posledního přimhouření jeho očí. Konečně role, která mu neuvěřitelně sedí.
Veškerá akce tu není nijak opulentní, ale o to víc je uvěřitelná. Od pětapadesátiletého týpka nemůžete čekat, že bude při střílení dělat salta, ale potěšující je fyzičnost a přehlednost akce. To už se dnes moc nenosí. To samé lze říci i o tom, s jak minimálními nástroji si film vystačí. Pár lidí, jedna farma a její okolí. Líné scény na počátku mají své opodstatnění v tom, že celkem dobře prokreslí základní figury. V té záplavě přeprodukovaných filmů tu pro atmosféru stačí přirozeně sychravý konec podzimu a dobře napsaný, špinavý přímočarý příběh. Řemeslně dotažená chlapácká žánrovka, jakých je poslední dobou jako šafránu.
Překvapení. Řemeslně dotažená chlapácká žánrovka, jakých je poslední dobou jako šafránu.
7,5 / 10
USA, 2021, 99 min
Režie: Potsy Ponciroli
Scénář: Potsy Ponciroli
Kamera: John Matysiak
Hudba: Jordan Lehning
Hrají: Tim Blake Nelson, Scott Haze, Gavin Lewis, Trace Adkins, Stephen Dorff, Richard Speight Jr., Max Arciniega, Brad Carter
Produkce: Michael Hagerty, Shannon Houchins
Střih: Jamie Kirkpatrick
Scénografie: Max Biscoe
Kostýmy: Brianna Quick
V záplave woke vypatlávačiek príjemná zmena.
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.