Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Také vám chybí THE DILLINGER ESCAPE PLAN? Nebo MARS VOLTA? A jde tyhle kapely propojit v jednu? Jeden celkem aktuální pokus přichází z Colomba ve amerického státu Ohio. Jejich aktuální album má sice necelých sedmnáct a půl minuty, ale FOR YOUR HEALTH do nich dokázali nacpat dvanáct skladeb. Jen dva tracky přesahují dvě minuty, nicméně i na takto malých plošinách dokáže kapela operovat ve velmi širokých žánrových mantinelech.
Jestliže začátek alba svojí epileptickou trhaností opravdu připomíná kultovní THE DILLINGER ESCAPE PLAN, tak po minutě vám začnou nabíhat vzpomínky na Omaro-Cedrikovské šílenosti. Skladba „Abscess Makes The Heart Grow“ zase začíná jako indie-rockové vláčné rozjímání, po minutě však skladba skončí a v následující „The Day Of Black Sun“ kapela útočí tím nejšpinavějším arzenálem, který má po ruce. FOR YOUR HEALTH neustále střídají barvy, ale mají určité chameleonské dovednosti v tom, že to nepůsobí jako vychloubačné závody v kategorii, kolik různých stylů dokáží na albu vystřídat. I více jak dvouminutová instrumentálka sem prostě sedne a stále nemám pocit nějakého nuceného přepínání.
Za zmínku stojí i některé texty. Skladba s ultradlouhým názvem „I Slept With Wes Eisold And All I Got Was An Out Of Court Settlement“ štiplavě tématizuje soudní spor mezi Wesleym Eisoldem a kapelou FALL OUT BOY a současně se hlásí k mathcore šílencům, kteří si ujížděli na mnohoslovných názvech, a je jedno jestli to byly kapely nebo skladby. Pamatujete třeba ještě dobu IWRESTLEDABEARONCE?
Album „In Spite Of“ je svérázný debut v mnoha ohledech. LP vychází s drzou stopáží, kterou by jiné kapely dořezaly ještě tak další desetiminutovkou, aby se za to nestyděly. FOR YOUR HEALTH ale žádné vycpávky nedělají. Je tu víc not, než mají jiné kapely na trojnásobných stopážích. Kombinují tu lámané rytmy, panické kytarové úprky, hysterické záchvaty i pokusy o atmosféru. Na tak krátké ploše se všechny tyto zdánlivě nesourodé prvky nemají šanci rozpadnout. Mathcoreovým tagům navrací potřebnou roztěkanost a frenetickou nesoustředěnost. Debut roku to asi není, ale rozhodně v rámci hysterického agresivního hardcore velmi zajímavý příslib do budoucna.
1. birthday candles in the effigy
2. i slept with wes eisold and all i got was an out of court settlement
3. push the fucking rock, sisy
4. abscess makes the heart grow
5. the day of black sun
6. save your breath, you're gonna need it to blow my head off
7. if anybody asks, we're already fucked
8. you're so united ninety-three, we're so flight one eighty
9. like a thirteenth floor elevator
10. everyday at 13:12
11. thank you for the venmo
12. this city will crumble and many people will die
Diskografie
In Spite Of (2021) Death Of Spring (2019) Nosebleeds (2019)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2021 Vydavatel: Twelve Gauge Record Stopáž: 17:24
Niekde by sa tie napady dali rozvinut do dlhsieho songu, viac ma bavili tie melodickejsie skladby, alebo casti skladieb. Dufam, ze na dalsom albume to narastie o niekolko minut.
Naj. skladba: Push The Fucking Rock, Sisy
16 minut šťavnatého technického thrashingu a dva covery od kapely, která má řemeslo v paži. Je v tom ta patřičná lehkost, drive i finesa, které člověk od téhle žánrové generace automaticky čeká. Jako drobný příkrm v čase thrashového hladu obstojně zasytí!
Trochu rozpačitý počin po čtyřech letech od minulého alba "The Fallen Crimson". Nedotažené, možná zbytečně stručné album stojí na pouhých náznacích síly, kterou skupina v minulosti disponovala. Ale hezké momenty s typickým rukopisem se najdou, to zase jo.
Objev na první poslech srovnatelný s Nory MEER, Dánové ISBJÖRG uchvacují podobně hravým a progresí provoněným poprockem. Ty melodie, klavír a vzletné aranže včetně sebevědomých vokálů mě napoprvé prostě dostaly do kolen. Uvidíme, zda první dojem vydrží.
Rogga Johansson nepolevuje. PAGANIZER jsou jednou z jeho hlavních kapel a samozřejmě doručují švédskou deathmetalovou klasiku. Rychlejší kousky jsou standardem bez překvapení, osvěžení naopak přinášejí ty pomalejší. Nejlepší skladba je ta úplně poslední.
SENTIENT HORROR narukovali k mrtvým do služby a v novém zaměstnání se jim daří náramně. Lásku k (převážně) švédskému death metalu nezapřou, hlavně pak k prvotnímu chrastění v režii ENTOMBED. Živelná OSDM deska s lehkou thrashovou patinou. Šlape to skvěle.
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.