DOOM:VS - Aeternum Vale
DOOM:VS patří k několika dalším interpretům, kteří v poslední době rozšiřují kvalitativně se rozrůstající doom metalové portfolio finského vydavatelství Firebox Records.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Peter Beste patří mezi mladou generaci fotografů, v níž vyniká výběrem a kombinací zajímavých témat se zřejmým zaměřením na subkultury, a takřka dokumentárním stylem...
„The Adversary“ je dalším krokem v Ihsahnově hudební kariéře. Po působení v EMPEROR a současně „rodinném“ projektu PECCATUM (o němž se dá říci, že byl také ukončen na vrcholu kariéry) se dalším poměrně samozřejmým krokem stalo již dlouho avizované sólové album.
„Holy-er Than Thou 7“ je v pořadí již sedmou řadou sampleru francouzského vydavatelství Holy Records. Žánrový rozptyl zúčastněných nahrávek je poměrně pestrý a lavíruje od extrémněji pojatých metalových poloh reprezentovaných především francouzskými našinci MISANTHROPHE...
Horkým letním sluncem pozlacené travnaté pahorky yorkshirského kraje. Tetelící se vzduch za horizontem. Malé mestečko uprostřed údolí nikoho. Ona – prostá dívka dělnického původu bez vyhlídek na světlou budoucnost...
Spolu s PARADISE LOST A MY DYING BRIDE patří ANATHEMA k ostrovnímu trojlístku, který v první polovině 90. let pomáhal formovat a šířit truchlivé poselství do mlhou zahaleného světa prostoupeného vůní tlejícího listí...
Finské vydavatelství Firebox Records má při tvorbě svého dnes již poměrně rozvinutého portfolia v některých ohledech velmi šťastnou ruku, což v případě domácích SWALLOW THE SUN platí takřka dvojnásob.
Snímkem MANDERLAY se dánský nonkonformista Lars von Trier po dvou letech opět vrací k v mnoha ohledech provokativní „americké trilogii“, která byla započata úvodním a na poměry režisérovy tvorby výrazně netradičním DOGVILLE (celý triptych by měla uzavřít závěrečná část s doposud pracovním názvem WASHINGTON).
Kalifornští DREDG pro mě až do nedávné doby zůstávali zahaleni rouškou tajemství, s o to větším potěšením pak kvituji, že i v dnešní nekonečné záplavě šedivého rockově hudebního průměru se opět vynořil jeden z nemnoha nápaditých hudebních klenotů...
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.