TONES OF DECAY 2024 - Praha, Meet Factory - 13. září 2024
Tones Of Decay. Tóny rozkladu. Takových tónů není nikdy dost, zvláště pokud stále trpíte abstinenčními příznaky z letošního Brutal Assaultu...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tones Of Decay. Tóny rozkladu. Takových tónů není nikdy dost, zvláště pokud stále trpíte abstinenčními příznaky z letošního Brutal Assaultu...
Další ročník Brutalu s početnou redakční účastí znamená i hromadu prvních dojmů a bezprostředních názorů.
Stejně jako v několika minulých ročnících našeho oblíbeného festivalu se i letos hlásíme přímo z místa dění a přinášíme šest aktuálních dojmů...
Stejně jako v několika minulých ročnících našeho oblíbeného festivalu se i letos hlásíme přímo z místa dění a přinášíme šest aktuálních dojmů...
Stejně jako v několika minulých ročnících našeho oblíbeného festivalu se i letos hlásíme přímo z místa dění a přinášíme šest aktuálních dojmů...
Stejně jako v několika minulých ročnících našeho oblíbeného festivalu se i letos hlásíme přímo z místa dění a přinášíme šest aktuálních dojmů...
Po nějakém čase jsme zde opět s naším před-brutalovským průvodcem. Z poměrně početné redakční výpravy jsme vybrali 3 4 dobrovolníky...
Retrospektiva roku 2003 podruhé! Jak jsme slíbili, tak činíme. Přichystali jsme další desítku alb, která vyšla před 20 lety a na tuto jsme se pokusili podívat současným pohledem.
Dvadsiaty(!) výročný rebríček Metalopolis len potvrdil minuloročné slová o jeho cyklickej náture. Zvukomalebná pulzujúca nahrávka.
Sčítání hlasů do naší tradiční Metal Valhally je v plném proudu a lze předpokládat, že po vyřešení všech protestů budou výsledky zveřejněny jako obvykle na Nový rok.
Neskorší októbrový dátum je ideálnym pre doom metalom nasiaknutú ceremóniu vedenú zaujimavými menami na scéne v unikátnej medzinárodnej kombinácii.
Prinášame vám druhú časť článku o kapelách a hudobníkoch, ktorí sa objavili vo filmoch a seriáloch.
Krátke vystúpenie známej osobnosti napríklad vo filme sa zvykne označovať termínom „cameo“. Takýto presah mimo svojej profesnej bubliny si vyskúšalo mnoho hudobníkov z metalového žánru a niektorí z nich neostali len pri jednej scéne či jednom projekte.
Tady obyčejně bývá úvodník plný vzletných frází, jak se nám ten aktuální Brutal Assault všem moc a moc líbil.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.