ABUSE - The Great Outdoors
Ak za počiatok elektroniky v pope budeme považovať KRAFTWERK a za jej súčasnú tvár si dosadíme tanečné parties či produkciu DJ-ov, zákonite nám výjde výsledok...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Od prvých zmienok o sfilmovaní „Stopárovho sprievodcu galaxiou“ sa (nielen) sci-fi komunitou začal šíriť mierny nepokoj a napäté očakávanie. Napriek tomu...
PAIN OF SALVATION svojím „BE“ poriadne rozhýbali stojatú vodu progressového rybníčka. Napriek nie jednoznačne pozitívnemu prijatiu sa svojho monštrózneho konceptu Daniel Gildenlöw nepustil...
Ešte nikdy som nepočul o kapele s tak ukecaným názvom ako ...AND YOU WILL KNOW US BY THE TRAIL OF DEAD. A je to škoda, pretože partia z texaského Austinu si trochu pozornosti zaslúži.
Švédi SHINING sú dobrým príkladom toho, že „underground“ sa v podstate riadi rovnakými zákonmi šoubiznisu ako mainstream. Pred vydaním prelomovej dosky „III – Angst – Självdestruktivitetens Emissarie“ o čudákovi Kvarforthovi vedeli len fajnšmekri a znalci produkcie jeho labelu Selbstmord Services.
Napriek tomu, že slovenská zastávka turné PAIN OF SALVATION bola údajne takmer hotovou záležitosťou, švédska progressová jednotka sa nakoniec na skrátenom tour Slovensku (a Česku) vyhla.
Náhoda chcela, že som v apríli navštívil koncerty v Bratislave, Prahe, Viedni i Budapešti. A záverečnú čerešničku na tohtomesačnej torte som si vychutnal v Jablonici...
Tak sa nám nejako s oslávencami roztrhlo vrece. Po uhladených elegánoch z EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN si turné k štvrťstoročnici vystrihli zúriví škótski punkeri THE EXPLOITED...
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.