BACKYARD BABIES - Mnichov, klub Backstage - 3. května 2004
Toho pondělního slunečného odpoledne dorazila naše pětičlenná kohorta do Mnichova se značným předstihem, takže bylo dost času na prohlídku města i různých obchodů.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Toho pondělního slunečného odpoledne dorazila naše pětičlenná kohorta do Mnichova se značným předstihem, takže bylo dost času na prohlídku města i různých obchodů.
Tak jako na vynikající temně metalové spolky je skandinávská scéna bohatá i na znamenité rock n´rollové partičky. Jedny z čelních představitelů stockholmské garážové scény jsou právě BACKYARD BABIES.
Koncem 90. let se Nikkimu Sixxovi jeho domovská kapela MOTLEY CRUE rozložila jako domeček z karet. Prvním impulzem byly tristní prodeje comebackové a podle mne výborné a hypermoderní desky „Generation Swine“ z roku 1997.
Jsou to již skoro 4 roky, co o sobě dala naposledy vědět tato vynikající stone-metalová formace z amerického New Jersey. Kapela s poslední studiovkou „God Says No“ z roku 2000 na dlouhou dobu ukončila veškeré studiové aktivity...
Plný očekávání jsem dorazil na koncert do pražské Akropole kde ten večer změřila síly trojice rockových kapel. Úvod obstarali švédští The Quills, kteří pro mne byli velkou neznámou.
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.