Hans Nagtegaal - Skrytá sila za metalovými hviezdami
Firma Surrealm začínala v roku 1995 ako jednočlenný projekt mladého Holanďana Hansa Nagtegaala. Spočiatku sa zaoberala grafickým dizajnom a návrhom webov...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Firma Surrealm začínala v roku 1995 ako jednočlenný projekt mladého Holanďana Hansa Nagtegaala. Spočiatku sa zaoberala grafickým dizajnom a návrhom webov...
U väčsiny metalových kapiel má klávesák veľmi špecifickú úlohu. Zjemňuje, dofarbuje, je náladotvorcom. U holandských THE GATHERING táto úloha až tak jednoznačná nie je.
Predtým, než sa pokocháme novým albumom a po vlažnom „Life Is Killing Me“ prídeme na to, čo myslí Peter Steele pod pojmom „návrat k HC koreňom“, brooklynská štvorka nás pozýva na exkurziu do roku 1999...
Čím viac „The Great Cold Distance“ počúvam, tým viac si uvedomujem, čo mi na doterajšej KATATONII chýbalo. Bezprostrednosť, ľahkosť s akou sa jednotlivé stavebné prvky tohto albumu kĺbia v pulzujúci organizmus...
Žalostné logo, dvojkopákový energický neothrash s klávesovou romantikou, stokrát počutá severská tajuplnosť, ktorá už pomaly prestáva byť tajuplná, fotky útočiace na prvú signálnu metalového zmyslu pre estetiku a hudba...
O tom, že metalová hudba v slovenských médiách je luxus, nás už dostatočne presvedčila realita. Porevolučné televízne lastovičky Tima Sykesa a Raymonda Kaňu skončili veľmi rýchlo.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.