BRIAN „HEAD“ WELCH - Save Me From Myself
Všichni nejspíš znáte příběh o tom, jak se kytarista KORN Brian „Head“ Welch, vyčerpaný drogami a náročným životním stylem, vydal hledat pomoc u pánaboha.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Všichni nejspíš znáte příběh o tom, jak se kytarista KORN Brian „Head“ Welch, vyčerpaný drogami a náročným životním stylem, vydal hledat pomoc u pánaboha.
Angličtí talenti MUSE měli po posledním super-úspěšném albu „Black Holes And Revelations“ velmi těžkou pozici. Kritika nešetřila chválou, album se prodávalo jako blázen a mezi příznivci alternativního rocku se kapela těšila respektovanému postavení.
Příznivci alternativních stylů a hledači netradičních hudebních postupů, dávejte chvíli pozor. Americká post-hardcoreová formace UNDEROATH představuje album „Lost In The Sound Of Separation“.
VOIVOD, pro mnohé kult a legenda metalového undergroundu. Už v roce 1982 stvořili kytarista Piggy a bubeník Away postavu Voivoda-válečníka, který prochází celým jejich dílem na pozadí futuristických vizí apokalypsy...
STATIC-X přidávali víc a víc samplované elektronické zvuky do svého metalového nářezu, až dospěli do fáze, kdy se z nich stala regulérně industriální záležitost.
Těžkou hlavu měl Daron Malakian začátkem roku 2008. SYSTEM OF A DOWN jsou uloženi k ledu a kolega Serj Tankian vydal úspěšnou desku. Pokud chtěl obhájit své renomé...
Jsem fanouškem LIMP BIZKIT, neboť mám rád rytmický crossover míchaný s hip hopem alá RAGE AGAINST THE MACHINE. Stejně jako většina skalních si myslím...
DISTURBED zaujali již svým debutem „Sickness“ z roku 2000 a relativně rychle si se svým mixem moderního a tradičního metalu vypracovali slušnou pozici na metalové scéně.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.