MUDVAYNE - Mudvayne
Americká strašidla MUDVAYNE se dokázala vyrovnat s opovržením, kterému v současnosti čelí nu-metalová scéna a v době, kdy to většina jejich kolegů zabalila...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Americká strašidla MUDVAYNE se dokázala vyrovnat s opovržením, kterému v současnosti čelí nu-metalová scéna a v době, kdy to většina jejich kolegů zabalila...
Na počátku devadesátých let se v českém metalovém undergroundu zjevil pozoruhodný úkaz jménem MASTER´S HAMMER. Tento spolek produkoval (v kontextu doby) nesmírně temnou hudbu inspirovanou ranými alby švédských BATHORY...
ALL SHALL PERISH na posledním albu zásadně mění hudební směřování a deathcorovou řezničinu z předchozích nahrávek střídá chuť experimentovat. Aktuální zásek „Awaken The Dreamers“ bych pojmenoval v pozitivním slova smyslu „dokonalá šílenost“.
Ani šílených -20 °C neodradilo více jak pět stovek fanoušků od návštěvy jabloneckého Eurocentra, kde 19. prosince vystupovali v poslední době čím dál populárnější KRUCIPÜSK.
THE RED CHORD budují svoji kariéru v oboru vysokorychlostních ukrutností, jakými jsou DESPISED ICON, BENEATH THE MASSACRE, JOB FOR A COWBOY, ALL SHALL PERISH nebo NAPALM DEATH a zdá se...
„Almost Home“ je páté album vtipálků EVERGREEN TERRACE, kteří se výstižně prezentují jako punk/metal/hardcore kapela. Zajímavé je, jak uvedené styly kombinují.
V poslední době se Praha může těšit velmi pestré koncertní nabídce. Valná většina zahraničních hvězd zařazuje naše hlavní město již standardně do soupisky koncertního turné a výjimkou nebyli ani legendární ALICE IN CHAINS...
THE BLACK CROWES jsou parta hipíků, kteří hrají hutný blues rock. Na scéně se pohybují od roku 1989, hlásí se k odkazu GREATEFUL DEAD nebo CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL a přestože za celou kariéru stáli vždy poctivě mimo hudební trendy...
Depresivní a deštivý podzimní večer byl jako stvořený pro temnotu bristolských MASSIVE ATTACK. Po cestě do Lucerny jsem přemítal, jaký způsob živé prezentace svých skladeb Robert Del Naja a Grant Marshall zvolí...
Poslední desku amerických EMERY „..In Shallow Seas We Sail“ mohu s jistotou zařadit mezi nahrávky stylu post-hardcore / emo, které rozhodně stojí za poslech.
ALICE IN CHAINS se hřáli na výsluní největší popularity začátkem 90´s, kdy byli v Seattlu spolu s kolegy SOUNDGARDEN, PEARL JAM a NIRVANA hlavními hybateli hudebního proudu s názvem grunge.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.