AHAB - The Divinity Of Oceans
Píše sa rok 1821. Dvojica mužov na malej záchrannej loďke sa necháva unášať Tichým oceánom nevedno kam, po deväťdesiatichpiatich dňoch na mori už nedúfajú v záchranu.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pařát, jeden z popredných metalových časopisov v Českej republike, tento rok oslavuje svoje desiate narodeniny. Pri tejto príležitosti vám prinášame rozhovor s hlavným mužom v pozadí tohto magazínu - Petrom Říhom.
Naga Productions nie je žiadny distribučný gigant. Ide o menšie české (predovšetkým blackmetalové) vydavateľstvo so zhruba štvorročnou históriou a niekoľkými zaujímavými nahrávkami na konte.
Prekvapujúce alebo nie, jedna z najzaujímavejších a najosobitejších doomových kapiel súčasnosti pochádza z exotického Čile, má na konte dva mimoriadne vydarené albumy („The Tatterdemalion Express“ + „Draining The Waterheart“) a onedlho k nim pridá aj tretí.
Nie je to tak dávno, čo debutový album českej formácie WWW spôsobil „veľký šok“ v radoch redakcie Metalopolisu, ale aj mimo nich. Experimentálny hip hop...
BEHEMOTH a jeho neúčasť na Minikvase. Bulvárom pretriasané trhanie Biblie nevyústilo len do nechápavého klopkania si na čelo zainteresovaných, celá záležitosť mala oveľa vážnejšiu dohru.
Rovnako ako autor editorialu dva roky starého, nultého čísla časopisu Rock Planet, aj V-dur sa vo svojej dekonštrukcií prvých vydaní tohto mesačníka zamýšľal nad otázkou životaschopnosti metalového magazínu u nás - nad motiváciou bežného fanúšika kupovať si to...
Pre mnohých najväčši sviatok extrémneho metalu „u nás“ má za sebou svoje štrnáste, podľa všeobecného konsenzu úspešné, pokračovanie. Napokon, jeho podrobný rozbor ste si mohli prečítať v reportoch z prvého...
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!
Veľmi zmysluplný a silný návrat. Umné nadviazanie na to najlepšie z ich tvorby (prvé tri albumy) a skvelý výber speváčky. Zaslúžený obrovský úspech.