AVULSED - Ritual Zombi
1. septembra si to so šiestym dlhohrajúcim albumom prihasila ikona španielskeho a jedna zo zásadných kapiel európskeho death metalu. Reč je pochopiteľne o AVULSED...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
1. septembra si to so šiestym dlhohrajúcim albumom prihasila ikona španielskeho a jedna zo zásadných kapiel európskeho death metalu. Reč je pochopiteľne o AVULSED...
Za to, že sa tu objavili veci ako DRILLER, INFERIS či PATHOGEN, môžu Godz Of War Productions z Poľska. Popritom dodali aj reedíciu debutu poľskej legendy PANDEMONIUM.
Rok sa zišiel s rokom a BDM stachanovci zo San Diega 3. septembra ukázali, že so stratégiou „čo rok, to nový album“ to myslia vážne.
Aj v štýle, ktorý v podstate už všetko dôležité povedal, sa stále dajú nájsť sľubné mladé spolky, ktoré deathmetalové remeslo berú za správny koniec, či kapely...
Kdesi nejaký človek spomínal akúsi poviedku o chlapíkovi, ktorý príde k zubárovi dať si opraviť hento hryzacie spredu hlavy. Dentista do neho narve anestetiká...
Niekedy sa zdá, že práve pod tlakom a v nie veľmi priaznivých podmienkach vznikajú kvalitné a zaujímavé veci. Niečo o tom, aké dobrodružstvá zažívate...
Toto je myslím jasné už pri pohľade na obaly oboch nahrávok: takto čierno-bielo sa to robilo hlavne za veľmi starých deathmetalových čias, od polovice 80.
Obal má príjemnú atmosféru béčkových zombie hororov, nechýba tam ani posledné možné riešenie, čiže jadrový výbuch. Kde to sme, v mekke splatter metalu...
Túto bandu mi podvedomie automaticky radilo do poľskej scény, asi preto, že jej aktuálny album prišiel od Godz Of War Productions...
Pokiaľ vás baví death metal s nejakými tými väzbami na dávne kultúry, táto banda by vás mohla zaujímať.
V júni roku 1993 bol death metal ešte stále na vrchole, hoci už z neho dovidel na to, ako strmo to dolu z vrcholu pôjde a že bude musieť byť opatrný, ak sa nechce celkom dochrámať.
Grindcoreová veličina z poľského Bialystoku nakoniec po anabáze s americkými Willowtip Records svoj šiesty dlhohrajúci album vydala u domácich Selfmadegod Records.
Hneď skraja napíšem, že Lucas sa s Underground Booking postaral o vianoce hneď na začiatku jesene, lebo až takáto monumentálna (prevažne brutal) deathmetalová akcia u nás doteraz hádam ani nebola.
Za takých už starších čias výkrikmi „blahoslavení chudobní duchom“ častoval svet jeden člen našej družiny, schádzajúcej sa k pomerne pravidelnému nočnému popíjaniu hneď vedľa krajskej väznice.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!