OVERKILL, ONE MACHINE, CATASTROFY - Košice, Collosseum - 9. septembra 2024
„’OVERKILL!’ kričí výrastok a do publika ukazuje posunok s názvom ’diablove rohy’...“ Takto nejako sa začínal článok v týždenníku ExPress niekedy v roku 1987 alebo 1988.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„’OVERKILL!’ kričí výrastok a do publika ukazuje posunok s názvom ’diablove rohy’...“ Takto nejako sa začínal článok v týždenníku ExPress niekedy v roku 1987 alebo 1988.
Fluff je mrtvý, ať žije Toutatis fest! Na soutoku Mže a Radbuzy zakotvila hardcorová akce s přesahem tu do měkčích chainpunkových vod na jedné straně a do grindcorovější poloh na té druhé.
V Prešove na budúci rok oslavujú tridsiatku. Pamätám si ich, keď začínali. Boli to detiská teenagerského veku...
Tones Of Decay. Tóny rozkladu. Takových tónů není nikdy dost, zvláště pokud stále trpíte abstinenčními příznaky z letošního Brutal Assaultu...
V súvislosti so slovenským koncertom DREAM THEATER, ktorý sa pri príležitosti veľkej oslavy 40. výročia vzniku kapely odohrá v stredu 30.
Druhá část tohoto tematického článku nás zavede do nablýskaných osmdesátek. Nakoukneme do Kingova nejdivočejšího životního období a podíváme se na zoubek jedinému režijnímu počinu...
Díky bohaté diskografii, která v případě HIGH ON FIRE čítá již devět studiových desek, to samozřejmě v případě té jejich poslední aktuální svádí k porovnávání.
40 let papírové existence je vítanou záminkou odjet šňůru. Obscure pro legendu zvolili Brno a po vyprodané Flédě před dvěma roky nic neriskovali a umístili MAYHEM naprosto logicky do Sono centra.
Na záver čertovsky rozpáleného, intenzívneho, vysušeného, ale nakoniec dosť krátkeho leta sme od košických WASTAGE a prešovských SLIGHT LIE dostali malý...
Obalu "páté" řadovky ELLENDE dominuje fešně oděná selka-kmotřička zalévající krví (?) jakýsi bizarní květináč...
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Navíc velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.