Druhý stručný průvodce výtečnou hudbou roku 2012
Ani prostřední díl této trilogie nehodlá ignorovat fakt, že v loňském roce se to nejzajímavější odehrávalo na poli elektronické hudby. Pochopitelně je pak otázkou do diskuse...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ani prostřední díl této trilogie nehodlá ignorovat fakt, že v loňském roce se to nejzajímavější odehrávalo na poli elektronické hudby. Pochopitelně je pak otázkou do diskuse...
Rok 2012 přinesl mnoho skvělých nahrávek i mimo hudební teritoria, ve kterých se Metalopolis běžně pohybuje. Jelikož jako školní houby nasáváme i mnohé další žánry a vlivy...
Novoročné potulky za extrémne metalovými novinkami z tých menej otrepaných krajín nás zavedú do Strednej a Južnej Ameriky.
Milí naši čitatelia, niet lepšej príležitosti bilancovať, než je príchod nového kalendárneho roka. Veľmi dobre vieme, že na Metalopolis nechodíte len pre sledovanie číselných hodnotení a čudných rebríčkov.
Ak by sme mali zhodnotiť rok 2012 úplne okresane a zjednodušene slovom "dobrý" alebo "zlý", rozhodne bol dobrý. Už po jeho prvom kvartáli kdesi na našom fóre odznelo...
Extrémna hudba sa zďaleka neodohráva len v priestore severoamerického kontinentu a Európy, to myslím už došlo snáď aj blahoslaveným chudobným duchom.Japonsko...
Stranou bratislavského centra (a konkurenčních minipivovarů), v nepříliš romantickém sousedství rušné výpadovky, stojí od roku 2010 Patrónsky pivovar.
Z té spousty důvodů, které mluví pro opětovnou návštěvu Turecka lze jen těžko vybrat nějaký vysloveně dominantní.
V priebehu pár týždňov sa u mňa zišli tri nahrávky kratšieho formátu, dve z Poľska a jedna domáca. Keďže majú náhodou zhodnú abecednú i štýlovú postupnosť...
Bavorské město Regensburg je velice dobrým příkladem citlivého a především schopného přístupu k podpoře turismu. Starobylé centrum, jež bylo zapsáno na seznam historického dědictví UNESCO teprve v roce 2006 žije po celý rok pestrým životem.
Jezdit do Karlových Varů objevovat nové zajímavé tvůrce se mi zdá každý rok zbytečnější a zbytečnější. Těch několik málo soutěžních hazardů se letos opět krutě vymstilo a všechno pozoruhodné se rekrutovalo z řad filmů...
Devadesátá léta nezačala pro KISS vůbec optimisticky. Na konci probíhajícího turné uskutečněného k podpoře poslední řadovky („Hot In The Shade“) byl totiž Ericu Carrovi diagnostikován zhoubný tumor na srdci.
Neděle 23.10. 2011, 2:45 hod., Rivne To nebyl koncert, to bylo šílenství!!! Myslím, že tak rozběsněné lidi jsem ještě nezažil.
Pára stoupající v mrazivém jitru od úst horkokrevné smečky barbarů navlečených do kožešin a obtěžkaných dvouručními meči a těžkými řemdihy, zatuchlá tíha visící ve vzduchu ztmavlém od korun ve větru se pohybujících lesních velikánů a dokonale organizovaná a neodvratná smrt...
První deska po návratu Bobby Lieblinga z vězení potvrzuje teze o starých psech a nových kousích. Pro alespoň s nějakou starší nahrávkou obeznámené jedince album moc novinek nepřinese, na druhou solidní standard temného rocku/doomu ze staré školy potěší.
Hitový generátor sice pořád pracuje, ale už se z něj bez pravidelné údržby trochu kouří. Švédové opět natahují stopáž až někam k jedné hodině a to se hlavně ke konci nahrávky už dost projevuje. Stále příjemný poslech, ale trhlinky se postupně zvětšují.
Pohrobci skvělých GLACIATION se vrací po dlouhé dekádě s půl hodinou obtížně zařaditelného post BM, který oproti původní kapele působí podstatně lyričtějším, křehčím dojmem. Zároveň je to opět výzva pro posluchače propracovat se do téhle fascinující vize.
Lovecraftiánští heraldi otevírají dveře do dalšího studeného a nepřátelského vesmíru, který vás omotá chapadly plíživých riffů a sonickými horami šílenství. Náročný, ale nesmírně povznášející hodinový boj s monstry na pomezí BM, DM a doomu.
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!