ISTANBUL - Tři dni u Bosporu
Istanbul. Největší turecké a jedno z největších evropských měst s nesmírně bohatou a pestrou historií a přívětivou a působivou současností. Křižovatka národů a obchodních cest.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Istanbul. Největší turecké a jedno z největších evropských měst s nesmírně bohatou a pestrou historií a přívětivou a působivou současností. Křižovatka národů a obchodních cest.
Pokračování cesty po albech britské metalové legendy. Tentokrát došlo na osmdesátá léta minulého století, ve kterých JUDAS PRIEST žali největší komerční úspěchy a zároveň nahráli několik alb...
Na začiatku dvadsiateho prvého storočia to u DARKTHRONE vyzeralo na dojazd na prázdnu nádrž. Zaslúžilí nórski umelci poctivo vydávali album každý rok-dva...
JUDAS PRIEST, jedna z nejvlivnějších heavy metalových kapel všech dob, byla založena v roce 1970 v průmyslovém srdci britské Midlands - v Birminghamu.
Back In Black (1980) Po tragické smrti Bona Scotta v únoru 1980 vsadila skupina na poměrně neznámého Briana Johnsona (přestože měla nabídky od mnohem známějších jmen) a tento tah jí dokonale vyšel.
Vzhledem ke skutečnosti, že australským AC/DC vychází letos po dlouhé době nové album, rozhodl jsem se okomentovat jejich jednotlivá alba. Celý komentář je napsán ve dvou dílech.
Nekamenujte nás, nenadávejte nám a nepište nám. Rychleji z nás ty demáče prostě nedostanete a i tahle říjnová kapitola (která, jen tak pro zajímavost...
Sezóna 1992/1993 byla pro zaoceánskou i britskou hardrockovou scénu obdobím velkých přeměn. Jednak se do popředí posluchačského zájmu definitivně dostaly (na úkor „hard ´n ´heavy“) novější žánry jako grunge a crossover...
Osmdesátá léta se přehoupla do své druhé poloviny a z několika jmen reprezentujících zdobený sleazy rock bylo rázem nepřehlédnutelné hnutí, ke kterému se hlásily desítky nových objevů...
Asi by jste v historii americké metalové produkce jen stěží našli kapelu, která by svým životním stylem více naplňovala staré známé heslo o sexu, drogách a rock´n´rollu...
Filmy jsou pro většinu z nás jakýmsi záznamem vlastních vzpomínek, snů, pocitů... Hledáme v nich to, co chceme, co obdivujeme, nebo naopak z čeho máme strach.
Slide It In (1984)Sestava: David Coverdale – zpěv, Micky Moody – kytara, Mel Galley – kytara, John Sykes – kytara, Colin Hodgkinson – baskytara, Neil Murray – baskytara...
V roce 1976 se DEEP PURPLE rozpadají a jejich zpěvák David Coverdale logicky přechází na sólovou dráhu. Stěhuje se však na dva roky do Německa, kde spolu s kytaristou Mickym Moodym nahrává dvě zajímavá alba „Whitesnake“ (1977) a „Northwinds“ (1977)...
Další čtyři fláky z podzemí české kotliny aneb dubnová várka „Demonadílky“. Tak s chutí do toho. FROM BEYOND - Sounds Of The Grave On se člověk těm našim kapelám už někdy ani nemůže divit.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.